سقوط هواپیمای آمریکایی به دلیل کیف عینک!

15:08 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۳۹۵
نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد «کیف عینک» دلیل سقوط هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان بود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، نیروی هوایی آمریکا در گزارشی درباره سقوط هواپیمای نظامی ترابری ارتش این کشور در افغانستان در سال گذشته میلادی اعلام کرد اشتباه در قراردادن کیف عینک دید در شب، دلیل این سقوط است.
 
این حادثه منجر به کشته شدن ۱۴ نفر شد.
 
قبل از این سخنگوی طالبان گفته بود که اعضای این گروه توانستند هواپیمای نظامی آمریکا را سرنگون کنند اما هم اکنون ارتش آمریکا گفته که به نظر نمی‌رسد گلوله‌های دشمن، عامل این حادثه باشد.
 
در گزارش نیروی هوایی آمریکا آمده است: خلبان مجبور شد کیف عینک را به صورت نامناسب در هواپیما قرار دهد تا فضای بیشتری به هنگام بارگیری و تخلیه هواپیما در فرودگاه جلال آباد، فراهم شود.
 
در این گزارش آمده است: از آنجایی که دو خلبان در شب پرواز می‌کردند عینک‌های دید در شب را بر چشم داشتند و هیچ یک از آن‌ها این موضوع را درک نکرده بود که کیف کجاست و آن را از محل نامناسب، جابجا کند.
 
به هنگام آغاز پرواز، هواپیما به سرعت اوج گرفت اما کمک خلبان نتوانست دلیل مشکل را بیابد. این مشکل منجر به از کار افتادن هواپیما و سقوط آن بعد از ۲۸ ثانیه از آغاز پرواز شد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *