آل خلیفه و آل سعود قدرت هجمه علیه ایران را ندارند

6:00 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۴۳۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت آل سعود و آل خلیفه هیچ گونه قدرتی را برای مقابله با ایران ندارند و آنها تنها به بلندگوی آمریکا درمنطقه تبدیل شده اند.
علی اصغری//آل خلیفه و آل سعود قدرت هجمه علیه ایران را ندارند/ دستگاه دیپلماسی نسبت به ادعای مقامات بحرینی واکنش نشان دهدمحمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره ادعای مقامات بحرینی مبنی بر دست داشتن ایرانی ها در حادثه تروریستی روستای کرباباد نزدیک شهر منامه و طرح این موضوع که ایران این حادثه را در پاسخ به بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول انجام داده است، اظهارکرد: حکومت بحرین حاکمیتی نامشروع که هیچ گونه مقبولیتی در بین مردم ندارد و اکثریت مردم این کشور از حاکمیت موجود در بحرین ناراضی هستند از این رو حکام آل خلیفه به هیچ وجه نمی توانند مشکلات داخلی و خارجی خود را به نوعی به کشورهای دیگر از جمله ایران منتقل کرده و اتهام زنی  کنند.

وی افزود: بحرین دارای مشکلات جدی از نظر ساختار حکومتی است و بدون شک باید منتظر باشیم تا درآینده ای نزدیک حاکمیت این کشور سرنگون شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت حاکم بر بحرین نامعقول و نامشروع است، تصریح کرد: این اتهام ها به نوعی فرافکنی  و فرار از مشکلات داخلی است. از این رو این گونه ادعاها هیچ تأثیری را در منطقه و علیه ایران نخواهد داشت.

جوکار اظهارکرد: مقامات دیپلماسی کشورمان باید پاسخ جدی را نسبت به این گونه اظهارات مقامات بحرین ارائه دهند و در این باره موضع مستحکم و جدی را اتخاذکنند.

وی با اشاره به اینکه بحرین یک کشور کوچک و فاقد مشروعیت و مقبولیت در منطقه است، تصریح کرد: موضع مستحکم و نگاه از بالا دستگاه دیپلماسی کشورمان دراین موضوع الزامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش هجمه برخی کشورهای عربی نسبت به ایران در طی ماه های اخیر گفت: بدون شک این گونه مواضع برخی کشورهای عربی علیه ایران جزو سیاست های آمریکا در منطقه محسوب می شود زیرا دولتمردان آمریکایی به دنبال اتخاذ سیاست های خود درمنطقه علیه ایران هستند از این رو از طریق تحریک کشورهای عربی علیه ایران وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: آنها به نوعی در صدد هستند با تحریک کشورهای عربی سیاست های خود را در جهت فشار علیه جمهوری اسلامی ایران به کار ببندند و گرنه آل سعود و آل خلیفه هیچ قدرتی برای مقابله با ایران ندارد و تنها به بلندگو و مهره آمریکا درمنطقه تبدیل شدند.





جعفر رضایی بسیجی
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
ایرانی ها منتظر دستور رهبر وفرماندهان هستند تا ایندفعه طومارآل سقوط عربستان واین یکی جوجه خروس آل خلیفه جزیره ذره بینی بحرین را مثل طوفانی سهمگین درهم بپیچند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
اينها درواقع مانند مهره سرباز در بازى شطرنج ميمانند و بازيچه دست ديگران هستند اينجاست كه سياستمداران ما بايد فريب هياهو و جار وجنجال انها را نخورند . وسياست كلى وكار اصلى خود را دنبال كنند بذاريد عين مگس هى وز وز كنند ..
سید محسن
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
حالا یه پشه ای ویز ویزی هم کرد! شما زیاد سخت نگیر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *