رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش اطاله دادرسی مهم ترین دغدغه دستگاه قضایی

21:30 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۴۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خسروی وفا بر تلاش در جهت کاهش زمان رسیدگی در دادگستری استان اصفهان تاکیدکرد و گفت: کاهش اطاله دادرسی ها از مهمترین دغدغه های دستگاه قضایی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی وفا گفت: کاهش اطاله دادرسی ها از مهمترین دغدغه های دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درجمع قضات محاکم تجدید نظر بیان کرد: کاهش اطاله دادرسی ها از مهمترین دغدغه های دستگاه قضایی بوده و دادگستری استان با تدوین برنامه های اجرایی طی سه سال گذشته تا کنون توفیقات خوبی در این خصوص حاصل نموده اما هنوز در برخی از شعب پرونده هایی مسن وجود دارد که نیاز است همکاران تعیین تکلیف و رسیدگی سریع این تعداد اندک را نیز در سال جدید در دستور و اولویت کار قرار دهند.

وی همچنین رسیدگی ویژه به پرونده های مهم و خاص را خواستار شد و گفت: قضات باید در برخورد با مجرمان حرفه ای و سابقه دار و مخلین نظم و تهدیدکنندگان امنیت در جامعه با جدیت تمام عمل نموده و اشد مجازات های قانونی را برای اینگونه افراد اعمال نمایند.

وی در ادامه توجه به امر آموزش را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: اجرای دوره و برنامه های آموزشی و دعوت از استادان حقوق بصورت مستمر ضروری و در سال جدید در دستور کار معاونت آموزش دادگستری است.
این مسئول عالی قضایی در ادامه  حضور قضات عالم و با دانش و تجربه قضایی بالا در دستگاه قضایی استان را به عنوان سرمایه هایی گرانبها نام برد  و برنامه ریزی جهت حفظ و بهره مندی از حضور آنان حتی پس از اتمام دوران قانونی خدمت را از دیگر برنامه هایش در سال جدید اعلام نمود.
شایان ذکر است احمد خسروی وفا در این نشست به بیان توصیه ها و انتظارات رییس قوه قضاییه نیز پرداخت و اجرای آنها را مورد تأکید قرار داد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *