اجرای طرح مخازن زیرزمینی زباله در 2 منطقه شهر تهران

0:10 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۴۹۸
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: مخازن زیرزمینی آلودگی و امکان برداشت پسماند توسط افراد و زباله گردها را ندارد.
اجرای طرح مخازن زیرزمینی زباله در 2 منطقه شهر تهرانبه گزارش گروه جامعه ، حسین جعفری با بیان اینکه استفاده از مخازن زیرزمینی یک روش شناخته شده در دنیا محسوب می شود، گفت: باید متناسب با بافت جمعیتی و فرهنگ قالب در سطح یک منطقه و حتی عادات غذایی که وجود دارد، این مخازن تنظیم و مورد استفاده قرار گیرند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه به همین منظور سازمان مدیریت پسماند نیز این مخازن را مورد آزمون قرار داده است، تصریح کرد: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا می شود که خروجی و نتیجه کار به ما می گوید که ما این طرح را می توانیم در شهر تهران به مرحله اجرا در آوریم یا نه.
 
وی با تاکید بر اینکه بعد از اعلام نتیجه پایلوت و اینکه مخازن زیرزمینی می تواند مشکل و معضلی از شهر تهران کم کند یا نه مورد بهره برداری قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: اگر نتیجه مطلوب باشد، باید این مخازن در تمامی مناطق و نواحی شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.
 
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر مخازن زیرزمینی در 2 منطقه شهر تهران به صورت پایلوت مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بعد از اعلام نتیجه نهایی این مخازن در سریع ترین زمان ممکن در شهر تهران مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 
وی با بیان اینکه پسماند مخازن زیرزمینی تنها از طریق خودروهای مکانیزه پسماند قابل دریافت است، گفت: مخازن زیرزمینی آلودگی و امکان برداشت پسماند توسط افراد و زباله گردها را ندارد و در صورت بارندگی، آب به داخل مخزن نفوذ نمی کند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه مخزن پسماند تر و خشک مخازن زیرزمینی از یکدیگر جداست، افزود: ورودی مخازن زیرزمینی تنها برای انتقال پسماند به داخل مخزن طراحی شده است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *