آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران اصلاح شد

17:40 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۵۰۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران در جلسه امروز - چهارشنبه- هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اصلاح شد.
آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران اصلاح شدبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی در ایران در جلسه امروز - چهارشنبه- هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اصلاح شد.

این آیین نامه با هدف رفع مشكلات ثبت نام و ادامه تحصیل برخی از كودكان اتباع خارجی به ویژه كودكان افغانستانی و در راستای دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این كه هیچ كودك افغانی نباید از تحصیل باز بماند، اصلاح و به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه استاندار خراسان جنوبی با ارایه گزارشی در خصوص وضعیت كشاورزی، صنعت، تجارت خارجی، حمل و نقل و مسكن استان، آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح های مصوب سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی را تشریح كرد.

بر اساس این گزارش، میزان سرمایه گذاری در بخش كشاورزی استان خراسان جنوبی در سال 94 نسبت به سال 92 با 11 درصد رشد همراه بوده كه شامل رشد سه درصدی در تعداد طرح ها و رشد 83 درصدی در زمینه اشتغال و افزایش 36 درصدی میزان خرید گندم است.

همچنین در بخش صنعت و معدن این استان دارای رشد 245 درصدی در زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت در سال 94 نسبت به سال 92 بوده كه به تبع آن تعداد طرح ها و اشتغال در این بخش به ترتیب با رشد 46 و 43 درصدی همراه است.

این استان در سال 94 در زمینه سرمایه گذاری در بخش معدن نسبت به سال 92، 50درصد رشد داشته است.

احداث و بهره برداری از 95 كیلومتر باند دوم راه های مواصلاتی استان، احداث و بهره برداری از 440 كیلومتر راه روستایی در سطح استان، اجرای روكش آسفالت حدود یكهزار و 190 كیلومتر از راه های مواصلاتی استان و تكمیل عملیات زیرسازی 200 كیلومتر بزرگراه در استان از مهم ترین اقدامات انجام شده در این استان در حوزه حمل و نقل است. در بخش مسكن استان نیز از تعداد 31 هزار و 246 واحد مسكن مهر تعهد شده، تاكنون تعداد 28 هزار و 418 واحد افتتاح و تنها تعداد دو هزار و 828 واحد باقی مانده كه تاكنون با رشد فیزیكی 75 درصدی همراه بوده است.

تهیه طرح هادی برای 30 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان در دو سال اخیر، اجرای طرح های روستایی برای 28 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و مقاوم سازی 5000 واحد مسكن روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش مسكن استان است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به اقدامات ستاد استانی راهبری و مدیریتی اقتصاد مقاومت جهت پیگیری حل مشكلات واحدهای تولیدی استان واگذاری طرح ها و پروژه ها اشاره و مباحث مورد نظر را در این زمینه بیان كرد.

تعیین شرح تفصیلی وظایف و اختیارات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات وزیران بود، این وظایف شامل سیاستگذاری و برنامه ریزی كلان، حمایت و تامین منابع حوزه های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز هماهنگی ، پایش و ارزیابی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *