امیرعبداللهیان:گروههای تروریستی در سوریه اقدام به كاربرد گازهای شیمیایی می كنند

10:01 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۵۴۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه گروههای تروریستی و گروههای مسلح غیرمسئولانه در سوریه اقدام به كاربرد گازهای سمی و شیمیایی می كنند و جامعه جهانی اقدام موثر در این رابطه به عمل نیاورده است .
به گزارش گروه سیاسی ، از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در دیدار دستیار دبیر كل سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی و بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی خود هرگونه استفاده از سلاح های كشتار جمعی از جمله سلاح های شیمیایی را محكوم و حرام می داند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با داشتن زرادخانه های اتمی و شیمیایی خطر اصلی در منطقه به شمار می رود . 

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تشریح تلاش های كشورمان در رایزنی به دولت سوریه جهت اجرای تعهدات بین المللی خود برای پیوستن به كنوانسیون سلاح شیمیایی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های اصولی خود آمادگی كمك به تیم تحقیقات مشترك جهت شناسایی و معرفی عاملین كابرد سلاح های شیمیایی را دارد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به استفاده گروه های تروریستی از سلاح های شیمیایی در سوریه و عراق، بر لزوم مقابله جدی جامعه بین المللی با این گروه ها تاكید كرد و افزود: در حالی كه دولت سوریه در قبال موضوع خلع سلاح شیمیایی مسئولانه برخورد كرد متاسفانه گروههای تروریستی و گروههای مسلح غیر مسئولانه در سوریه اقدام به كاربرد گازهای سمی و شیمیایی می كنند و جامعه جهانی اقدام موثر در این رابطه به عمل نیاورده است . 

خانم ویرجینیا گامبا دستیار دبیركل سازمان ملل و رئیس تیم تحقیقات مشترك سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی جهت شناسایی و معرفی عاملین كاربرد سلاح های شیمایی در سوریه با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو كرد.
گامبا با تشكر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ماموریت خود توضیحاتی در خصوص شرایط لازم برای موفقیت، دستیابی و بررسی اطلاعات در خصوص كابرد سلاح های شیمیایی ارائه و اظهار داشت: در این راستا تیم تحقیقات مشترك، از همه كشورهای عضو سازمان ملل و از جمهوری اسلامی ایران خواستار كمك می باشد.

وی با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در قبال حل بحران سوریه از كمك كشورمان در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در سوریه قدردانی كرد و از نقش مهم ایران به عنوان یكی از كشورهای فعال و تاثیرگذار عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی یاد كرد . 
در ادامه گفت و گوها خانم گامبا در مورد عملكرد و برنامه های آتی تیم تحقیقاتی مشترك توضیحاتی ارائه كرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *