برگزاری پنجمین كمیسیون مشترك همكاری های ایران و افغانستان پس از ٤ سال

10:07 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۵۹۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
در دیدار رحمانی فضلی و خانم عظیمی طرفین توافق نمودند كه طرح پایلوت( ازمایشی) معیشت جایگزین را در یكی از ولایات مرزی دو كشور، با همكاری UNODC و جامعه جهانی ، اجرائی نمایند.
برگزاری پنجمین كمیسیون مشترك همكاری های ایران و افغانستان پس از ٤ سال وقفبه گزارش گروه سیاسی ، در دیدار امروز (پنجشنبه) عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و خانم عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر جمهوری اسلامی افغانستان، كه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورك انجام  پذیرفت، طرفین توافق نمودند كه طرح پایلوت( ازمایشی) معیشت جایگزین را در یكی از ولایات مرزی دو كشور، با همكاری UNODC  و جامعه جهانی ، اجرائی نمایند.

لازم به ذكر است كه رئیس هیات اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ایران و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سخنرانی امروز خود در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل نیز، به این امر اشاره کرده بود.

در این ملاقات رحمانی فضلی ، بر ضرورت ارسال اطلاعات مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر، مسیرهای تردد قاچاقچیان ،انتقال مواد و ارسال اطلاعات هویتی سر شبكه ها و قاچاقچیان عمده و.. ، از سوی دستگاههای متولی در كشور افغانستان به همتایان ایرانی انها تاكید نمود.

همچنین در این ملاقات، به موضوع برگزاری اولین نشست استانداران استانهای مرزی دو كشور (خراسان رضوی- خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از ایران و ولایات هرات، فراه و نیمروز از افغانستان) كه ازجمله توافقات ماه های اخیر  رحمانی فضلی با رهبران دولت افغانستان می باشد، اشاره و مقرر شد تا تاریخ دقیق برگزاری این نشست مهم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از سوی مجاری دیپلماتیك پیگیری گردد.

عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان، نیز ضمن تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال ان كشور و همچنین مواضع مثبت كشورمان در جلسه ویژه امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواهان تبادل تجربیات كشورمان در حوزه های مختلف و از جمله حوزه درمان و كاهش اسیب ، اموزش درمان اعتیاد به پزشكان افغانستان و تأمین داروهای ویژه درمان معتادان شدند، كه این امر مورد تأیید رحمانی فضلی وزیر كشور قرار گرفت.

در پایان جلسه نیز با توجه به توافق اولیه دو كشور برای برگزاری پنجمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری اقتصادی در هفته بعد از عید فطر سال جاری در تهران، مقرر شد تا موضوع از طریق مجاری دیپلماتیك مورد پیگیری قرار گیرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *