تلاش کره برای توسعه روابط با ایران / گشایش همایش فرصت های تجاری ایران در كره جنوبی

10:58 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۶۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
همایش بزرگ فرصت‌های تجاری ایران با حضور صدها بازرگان از موسسات مختلف كره جنوبی امروز پنجشنبه در شهر سئول پایتخت این كشور گشایش یافت.
به گزارش گروه اقتصاد، بیش از 600 بازرگان و دست اندركار بخش های صنعتی كره در این سمینار بزرگ اطلاعات مربوط به بازار ایران و فرصت های تجاری این كشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

همزمان اعلام شده است كه در این اجلاس، طرفین درباره اینكه چطور می توان روابط تجاری كره جنوبی و ایران را گسترش داد و در چه فضاهایی دو كشور توانایی های بالاتری برای تبادلات تجاری و اقتصادی دارند، بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

انجمن تجارت بین المللی كره جنوبی و چند شركت در پایتخت این كشور دست اندركار برگزاری این همایش هستد كه هدف اصلی آنها ارائه اطلاعات در باره ایران به بازرگانان و تجار كره ای است.

در جریان این همایش به بازرگانان كره ای گفته خواهد شد كه برای ورود به بازار ایران به چه اطلاعاتی نیاز دارند و برای گسترش همكاری های اقتصادی دو كشور چه خدماتی می توانند انجام دهند.

به شركت ها و موسسات كره ای همچنین در این همایش اطلاعات دقیقی در باره گمركات ایران، قوانین سرمایه گذاری، قوانین داخلی ایران و هرگونه مورد حقوقی لازم ارائه خواهد شد.

این انجمن در تارنمای خود گزارش كرده است كه با لغو تحریم ها، درهای ایران به روی كشورهای دیگر باز شده است و فعالان تجاری كره جنوبی باید این فرصت ها را غنیمت بشمارند و برای ورود به بازار ایران خود را آماده كنند.

دست اندركاران بخش های تجاری در همایش امروز همچنین خاطرنشان كرده اند كه از مدت ها قبل خود را برای رسیدن این زمان آماده كرده بودند.

آنان افزوده اند كه ایران یكی از بهترین بازارهای دنیا با فرصت های ایده آل برای بازرگانان است و كره ای ها نمی توانند این موضوع را نادیده بگیرند.

بازرگانان كره ای تصریح كردند كه سالها به دلیل تحریم ها از بازار ایران دور بوده اند و بخت های زیادی را از دست داده اند اما اكنون وقت جبران فرا رسیده است.

ارزش تبادلات تجاری میان ایران و كره نزدیك به 6 میلیارد و 100 میلیون دلار در سال 2015 بوده است.

در سال 2012 میلادی صادرات كره به ایران به تنهایی نزدیك به 6 میلیارد و 200 میلیون دلار بود اما در سال 2015 میلادی این میزان به 3 میلیارد و 760 میلیون دلار كاهش یافت.

كره جنوبی از جمله كشورهایی است كه برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می كوشد تا شركت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *