افزایش 18 درصدی بازدید قضات از زندان‌ها/ کاهش ورودی زندان‌ها در سال گذشته

13:00 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۷۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های اردبیل گفت: بازدید قضات از زندان‌های استان اردبیل در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳ در حدود ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قاصدی در اولین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان استان اردبیل درسال جاری بر ادامه اجرای برنامه های کاهش جمعیت کیفری ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، بر تداوم اجرای برنامه های سیاست کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان اردبیل تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه های مستمر بازدید قضات از زندان های استان و استفاده از مجازات جایگزین حبس، اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم می تواند راهکار مناسبی در کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان باشد .

مراد فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت عمومی زندانهای استان از کاهش جمعیت کیفری زندانیان تحت قرار استان در سال ۹۴ به ۱۲ درصد کل زندانیان نسبت به سال ۹۳ خبر داد و افزود: ورودی زندانهای استان در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ کاهش یافته است و بازدید قضات استان از زندانهای استان اردبیل در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳ در حدود ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد . همچنین در سایه تعامل دستگاه قضایی با زندانهای استان ۱۳۹درصد زندانیان شاغل در خارج زندان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد داشته است.

وی ضمن قدردانی از مسئولان ارشد و قضات دادگستری استان اردبیل گفت: مسلماً این موفقیتها در سایه اجرای دقیق تأسیسات جدید حقوقی و استفاده از ظرفیتهای آن در راستای سیاستهای کاهش جمعیت کیفری زندانها توسط قضات استان محقق شده است.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بر روند افزایش اشتغال مددجویان تأکید کرد و گفت: حرفه آموزی برای زندانیان امری ضروری است که به نوعی موجب حمایت ازخانوادهای زندانیان و تضمینی برای اشتغال و عدم بازگشت مجدد به زندان می گردد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *