افزایش سطح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان

20:00 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۷۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش سطوح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان به هفت میلیون ریال در ماه خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد، محمدرضا رستمی در نشست مشترك با روسای سازمان‌های بیمه‌گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد تهران، با بیان اینكه این صندوق زیرمجموعه وزارت رفاه است و از سال 1384 فعالیت خود را آغاز كرده است، افزود: متولی بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر برعهده این صندوق است و ما فقط مواردی همچون بازنشستگی، از كار افتادگی و پرداخت مستمری را در این بخش انجام می‌دهیم و درمان روستاییان برعهده سازمان بیمه سلامت است.

وی یادآورشد: در حال حاضر یك میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار كشاورز، روستایی و عشایر را تحت پوشش داریم و دوره بیمه‌ پردازی هر عضو 15 سال است؛ البته از آنجا كه این صندوق 10 سال است فعال شده، هنوز پرداخت مستمری بازنشستگی نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینكه در حوزه از كارافتادگی و بازماندگان 23 هزار حقوق‌بگیر داریم، افزود: امسال سقف سطوح درآمدی برای بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی به هفت میلیون ریال افزایش یافته و فرمول‌های اخذ بیمه براساس این رقم تعیین می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: 15 درصد درآمد سالیانه یك روستایی را در نظر می‌گیریم كه پنج درصد حق بیمه را خود فرد و 10 درصد را دولت پرداخت می‌كند.

وی به حمایت دولت از بیمه شدگان روستایی تاكید كرد و گفت: 23 هزار مستمری‌ بگیر در صندوق داریم و البته بیمه ما اختیاری است و اجباری در آن وجود ندارد؛ به همین دلیل از 6 میلیون نفر روستایی فاقد بیمه اجتماعی توانسته‌ایم 1.5 میلیون خانوار را بیمه كنیم. البته برآوردهای ما نشان می‌دهد در حال حاضر 2.5 میلیون خانوار روستایی فاقد بیمه اجتماعی هستند.
 
حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این نشست خبری با بیان اینكه در سازمان بهزیستی بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه سلامت توجه داریم، اظهارداشت: به عنوان مثال پیشگیری از معلولیت‌ها را به صورت جدی در دستور كار داریم و 15 سال است كه پیشگیری از تنبلی چشم در قالب برنامه‌های غربالگری دنبال می‌شود و پوشش 90 درصدی در این زمینه محقق شده است و غربالگری شنوایی نوزادان را نیز با نرخ پوشش 75 درصدی انجام می‌دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به وجود یك هزار مركز مشاوره ژنتیك در سطح كشور نیز اشاره كرد و گفت: غربالگری اوتیسم را نیز در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم و از آنجا كه سلامت كودكان برای ما حائز اهمیت است، در روستامهدها یك وعده غذای گرم توزیع می‌كنیم كه اعتبار لازم برای اجرای آن امسال به 50 میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *