آلمان از نماز خواندن مالیات می‌گیرد؟

0:50 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۷۴۳
یک نماینده پارلمان آلمان، وضع مالیات ویژه برای انجام شعائر دینی مسلمانان را پیشنهاد کرد!
به گزارش گروه فضای مجازی ، یک روزنامه آلمانی از پیشنهاد "الکساندر رضوان" برای تعیین "مالیات انجام مناسک و شعائر دینی" خبر داد.

پیش از این، اندریاس شویر دبیرکل حزب اتحاد اجتماعی مسیحی آلمان هم خواستار تصویب قانونی شده بود که بر اساس آن، تأمین مالی مساجد این کشور از خارج ممنوع گردد.

شویر اظهار داشت: این مالیات، همانند مالیاتی است که از کلیساهای کاتولیک و پروتستان آلمان اخذ می شود.

عربستان سعودی در دهه های اخیر با ساخت مراکزی تحت عنوان "مسجد" در شهرهای مهم اروپایی، پایگاه هایی برای نشر و گسترش تفکر سلفیت تکفیری ایجاد کرده که با هیچ یک از مذاهب اسلامی و آموزه های اسلام، سنخیتی ندارد. اکنون مقامات اروپایی پس از چند دهه، با آغاز موج حملات تروریستی گروه های تندرو در اروپا، به فکر مبارزه با تفکرات تکفیری افتاده اند.

در حال حاضر (بدون احتساب موج جدید مهاجرت از خاورمیانه)، بیش از 4 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که حدود 5 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

از این تعداد مسلمان، دست کم 75 درصد اهل سنت، 7 درصد شیعه، و 13 درصد علوی هستند. در آلمان 147 مسجد و 2500 نمازخانه کوچک وجود دارد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *