سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام امروز در وین برگزار می‌شود

12:08 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۸۸۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام با حضور هیات‌های ایران و ١+٥ امروز (جمعه) در وین برگزار می‌شود.
سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام جمعه در وین

به گزارش گروه سیاسی ، سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام قرار است امروز جمعه با حضور هیات‌های ایران و ١+٥ در وین برگزار شود و به همین منظور سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه که به همراه ظریف به نیویورک رفته بودند، دیروز برای شرکت در این نشست وارد وین شدند. 

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه نیز از تهران برای حضور در این نشست به وین سفر کرده است. 

براساس توافق صورت گرفته در نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که 26 مهر ماه 1394 با حضور عراقچی و تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان 1+5 در هتل کوبورگ وین برگزار شد، این کمیسیون هر سه ماه یک بار در وین تشکیل جلسه می‌دهد.

دومین نشست کمیسیون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نیز 16 آذر 1394 با حضور هیأت‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا، روسیه و چین) و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دو نوبت صبح و عصر در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد و پیش‌نویس قطعنامه 1+5 به شورای حکام در خصوص بستن PMD در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

سومین دور از نشست‌های کمیسیون مشترک برجام امروز با حضور هیأت مذاکره کننده ایرانی و 1+5 در وین برگزار می‌شود و روند اجرای برجام در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *