محاکمۀ "هکر خندان" در آمریکا

20:20 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۰۱۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
دادگاهی در آمریکا، یک هکر الجزایری را به تحمل 15 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، حکم "حمزه بن دلاج" درحالی روز پنجشنبه اعلام شد که وی در ژانویه 2013 به دست نیروهای پلیس تایلند در بانکوک بازداشت شده بود.

دادگاه این هکر 27 ساله الجزایری را متهم کرد که با ایجاد یک ویروس و انتقال آن به شبکه‌های اطلاعاتی، خسارتهای فراوانی را به چندین شرکت و مؤسسه در دنیا وارد کرده است. پس از آن، صدها هزار رایانه در آمریکا نیز به آن ویروس آلوده شد.

طبق اتهامات مطرح شده از سوی دادستان کل آمریکا، "حمزه بن دلاج" به همراه یک هکر روس به نام "اندرویچ بانین" در سال 2009 ویروسی را به نام "اسپای ای" به وجود آورده و آن را در اینترنت منتشر کردند. حکم تعقیب این دو نفر از سوی دادگاه های آمریکا در سال 2011 صادر شد و سرانجام این دو نفر در سال 2013 بازداشت شدند.

طبق گفته پلیس تایلند، حمزه بن دلاج اعتراف کرده که سیستمهای بانکهای آمریکایی را هک کرده است، به صورتی که می‌توانست با استفاده از ویروس مذکور در هر عملیات 10 تا 20 میلیون دلار کسب کند.

پلیس تایلند همچنین او را به جعل هویت و سفر به مناطق مختلف دنیا به عنوان دانشجوی یکی از دانشگاه‌های انگلیس متهم کرده است.

پیشتر شایعه‌های بسیاری در خصوص صدور حکم اعدام این هکر الجزایری در آمریکا منتشر شده بود، که مسؤولان آمریکایی این موضوع را تکذیب کردند.

"حمزه بن دلاج" اکنون به یکی از معروفترین هکرهای عرب تبدیل شده و برخی او را هکر "خندان" می نامند زیرا در جلسه های دادگاه همواره در حال لبخند زدن بود.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *