پاسخ ما به مسائل اقتصادی، موضعی و لحظه ای است

23:15 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۰۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نائب رئیس اتاق ایران، با بیان اینکه پاسخ ما به مسائل اقتصادی کوتاه مدت و موضعی است، گفت: این موضعی بودن گاهی به سبب برخی منافع گروهی و یا برخی پاسخ های لحظه ای است. به طور مثال اگر می خواهیم تولید را زیاد و اقتصاد را فعال کنیم به دنبال سرمایه گذاری های زودبازده می رویم درحالیکه این کار، همچون دور ریختن پول است.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا انصاری، اظهار کرد: متاسفانه پاسخ ما به مسائل اقتصادی کوتاه مدت و موضعی است. این موضعی بودن گاهی به سبب برخی منافع گروهی و یا برخی پاسخ های لحظه ای است. مثلا اگر می خواهیم تولید را زیاد و اقتصاد را فعال کنیم به دنبال سرمایه گذاری های زودبازده می رویم درحالیکه این کار، مثل پول دور ریختن است.

انصاری گفت: اگر برنامه ها بلندمدت باشد و استراتژی داشته باشیم شانس بیشتری در موفق شدن داریم. مساله دیگر اینکه ما  برای دوره طولانی با دنیا قهر بودیم و این برای اقتصاد گران تمام شده است. اقتصاد ایران با جهان تعامل نداشته و این مسئله  اثر منفی خودش را باقی گذاشته.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: ایرانی هم انگیزه دارد هم باهوش و هم زحمت کش است اما وقتی بستر جامعه، بستر کار نیست و دولت از کار مردم تقدیر نمی کند و کشور درآمدش از جای دیگری تامین می شود، طبیعی است که جوانه های کار به درخت های بارور تبدیل نمی شود.

انصاری گفت: بخش خصوصی، مجموعه استعدادهای ملی است و شکل یافتن این استعدادهای ملی در قالب بنگاه ها و نهادها و همینطور شکل یافتن این ها در تشکل ها به توسعه اقتصادی کمک می کند. ولی اگر بستر فراهم نباشد این نهادها و بنگاه ها و تشکل ها شکل نمی گیرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *