ایران توانایی تولید محصولات کشاورزی با تکنولوژی بالا را دارا است

22:00 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۰۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با مقامات آذربایجانی با حیدر اسد اف وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، در ادامه دیدارهای واعظی با مقامات آذربایجانی با حضور در باکو به دیدار حیدر اسد اف وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان رفت و با ایشان به گفتگو پرداخت.

واعظی در این دیدار با ابراز خشنودی از توافقات حاصله در مدت چند سال اخیر بین وزرای کشاورزی دو کشور در زمینه همکاری‌های دامی، دامپزشکی و هم چنین حفظ نباتات بیان کرد: ایران به عنوان کشوری پیشرفته در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی با توجه به تنوع آب و هوا و سرزمین در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انواع محصولات کشاورزی را با تکنولوژی بالا در سطح گسترده و برای مصرف بازار داخل و حتی منطقه‌ای تولید کند.

وی همچنین با بیان گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص کشاورزی گفت: کشور ما می‌تواند تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه کشاورزی در اختیار جمهوری آذربایجان و دیگر کشور‌ها قرار دهد.

واعظی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به سفر آینده نزدیک وزیر کشاورزی ایران که به دعوت طرف آذری از این کشور دیدار خواهد کرد؛ که در این سفرمحور‌ها و مضوعات متعددی در زمینه محصولات کشاورزی، دام، طیور، شیلات و کشت فراسرزمینی و استفاده بهینه از آب‌های مشترک با برنامه ریزی‌های مطلوب وجود دارد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ضمن تأکید به توانمندی‌های کشور ایران در زمینه‌های کشاورزی و دامی و علی رقم کاهش نزولات جوی در سال‌های گذشته بیان کرد: یکی از محوری‌ترین سیاست‌های دولت دکتر روحانی افزایش سطح کشت و ارتقا ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور و خودکفا کردن کشور از نیازمندی‌ها و برنامه ریزی برای بعضی از محصولات تولیدی ایران جهت ورود بازارهای منطقه است.

به گزارش میزان، محمود واعظی روز گذشته با نخست وزیر آذربایجان دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *