ارائه خدمات رایگان سلامت محور در بوستان رازی تا پایان هفته سلامت

17:05 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۰۴۵
برنامه های ویزه پیشگیری و مقابله با دیابت در دهکده سلامت بوستان رازی برگزار می شود.
به گزارش گروه جامعه ، با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران؛ دهکده سلامت پهنه مرکزی شهر تهران برای خدمت رسانی سلامت محور به شهروندان با فعالیت مناطق 6،7،11،12 و به میزبانی شهرداری منطقه11 آغاز به کار کرده است و تا پایان روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داد.
 
درآیین افتتاح دهکده سلامت بوستان رازی، سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و دیگر شهرداران مناطق و روسای بیمارستانها ضمن بازدید از غرفه‌های نمایشگاهی بر استمرار ارائه خدمات سلامت به ویژه دیابت در تمام سال و توجه به اقشار ضعیف و محروم جامعه تأکید کردند.
 
به گفته نصراله آبادیان در دهکده سلامت بوستان رازی که امسال باهدف حساس سازی شهروندان به سلامت و "غلبه بر دیابت " فعالیت می کند ؛ تمام جنبه‌های سلامت انسان در ابعاد اجتماعی، روانی، معنوی و جسمی مورد توجه قرار گرفته و بیمارستانهای مناطق، سازمانهای مردم نهاد، مراکز درمانی و ... با ارائه خدمات رایگان پزشکی، فرهنگی، مشاوره و اطلاع رسانی شهروندان را با دیابت و عوارض ناشی از آن آشنا و در صورت نیاز جهت پیگیری درمان ارجاع می دهند.
 
آبادیان افزود: در هفته سلامت که تا روز سه شنبه هفتم اردیبهشت به فعالیت خود ادامه می دهد علاوه بر برپایی دهکده سلامت؛ دهها عنوان برنامه از سوی شهرداری منطقه 11 در خانه های سلامت، مدارس، مساجد و اماکن عمومی سطح محدوده در حال انجام است که ارائه خدمات رایگان و یا تخفیف دار به زنان سرپرست خانوار، نیازمندان و محرومین ، ویزیت و پیگیری رایگان و تخفیف دار درمان دانش آموزان 5 مدرسه محروم سطح منطقه از جمله این اقدامات است.
 
شهردار منطقه 11 در بازدید از غرفه‌های دهکده سلامت بوستان رازی؛ توجه به دیابت 13درصد از شهروندان تهرانی را از مهم ترین اولویتهای مدیریت شهری در سلامت شهروندان دانست و با بیان این که کم تحرکی، تغذیه نامناسب و زندگی شهری عامل اصلی این بیماری است؛ توسعه ورزش شهروندی و ارتقای آگاهی شهروندان از طریق برنامه های آموزشی خانه‌های سلامت را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد که طی هفته سلامت حساس‌سازی شهروندان نسبت به موضوع سلامت شهر و شهروندی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی با تأکید بر اصلاح سبک زندگی با جدیت در حال انجام است.
 
راه‌اندازی غرفه‌های ارائه خدمات سلامت، برپایی ایستگاه‌های ارائه خدمات سلامت، مشاوره پزشکی، روان شناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشار خون و BMI ، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری همایش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی محیطی، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها، دیدار با سالمندان و پدران و مادران شهدا، استقرار پایگاه سیار انتقال خون، نواختن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همچنین ارائه خدمات سلامت در مدارس، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره غذای سالم، ارائه خدمات سلامت به مسافران و پرسنل مترو و زنان سرپرست‌خانوار از دیگر اقداماتی است که هم اکنون در حال اجراست.
 
بوستان بزرگ رازی در خیابان کارگر جنوبی، پایین تر از میدان قزوین واقع شده و دهکده سلامت از روز چهارشنبه (اول اردیبهشت) در این بوستان دایر است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *