مزایده میادین نفتی ایران خرداد یا تیر برگزار می‌شود

11:58 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۲۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران اعلام کرد که مزایده برای مشارکت در میدان‌های نفت و گاز ایران، در ماه‌های ژوئن یا جولای امسال (خرداد یا تیر) برگزار می شود.
به گزارش گروه اقتصاد، سید مهدی حسینی، در اجلاسی در پاریس، اعلام کرد که مزایده برای مشارکت در می‌دانهای نفت و گاز ایران، در ماههای ژوئن یا ژوییه امسال انجام خواهد شد.

حسینی گفت: میدان‌هایی که به مزایده گذاشته می‌شوند، بیشتر می‌دانهای بزرگ هستند و برخی می‌دانهای مشترک با کشورهای همسایه را نیز در بر می‌گیرند.

وی از شرکتهای بین المللی دعوت کرد که آمادگی خود را برای مشارکت در پروژه‌های احتمالی به مسئولان ایران اعلام کنند.


مهدی حسینی، رییس کمیته بازنگری در قرار‌دادهای نفتی ایران اعلام کرده است که ایران تولید نفت خود را تا زمانی که سطح آن به قبل از تحریم‌ها نرسد، فریز نخواهد کرد.

حسینی در کنفرانسی در پاریس خاطرنشان کرد: تولید نفت ما قبل از تحریم‌ها روزانه حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود و چیزی در حدود ۲. ۵ تا ۲. ۶ میلیون بشکه در روز صادر می‌کردیم، بنابراین هرگونه رقمی کمتر از این سطح به معنی یک تحریم دیگر علیه ما است و این چیزی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.

سخنان حسینی در شرایطی است که پیش‌تر روسیه و دیگر تولید‌کنندگان بزرگ اوپک در دوحه قطر گردهم آمدند تا بتوانند برای توافق درباره‌ فریز تولید نفت و ایجاد ثبات در قیمت‌ها توافق کنند.

یک منبع نا‌شناس آگاه به صنعت نفت ایران به رویترز گفت که تهران در راستای پس گرفتن سطح تولید قبل از تحریم‌ها حتی حاضر است قیمت‌های پایین نفت را بپذیرد.

این منبع با اشاره مشخص به این حقیقت که ایران در راستای توافق با قدرت‌های جهانی برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده تا تحریم‌های اقتصادی لغو شوند، گفت: ما قصد داریم سهم خود را از بازار نفت پس بگیریم. برای ما نفت تنها ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی را تامین می‌کند. ما سابقا نفت خود را در جریان جنگ ایران و عراق شش دلار در هر بشکه می‌فروختیم. اینکه آیا در ماه ژوئن توافقی حاصل می‌شود یا خیر باید از عربستان و روسیه سوال کنید. زیرا آن‌ها مشکل‌ساز هستند.

مسکو و ریاض بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نفت جهان هستند و هرگونه توافق آن‌ها روی فریز نفتی اهمیت قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *