هر برگ اوراق اجاره دولتی 88 هزار تومان قیمت خورد

12:57 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۲۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هامونی در توضیح قیمت هر برگ از این اوراق گفت: هر برگ از اوراق قرضه به قیمت 88 هزار تومان در بازار عرضه شد و خوشبختانه استقبال خوبی از طرف خریداران صورت گرفت.
هر برگ اوراق اجاره دولتی 88 هزار تومان قیمت خوردبه گزارش ، امیر هامونی مدیر عامل بازار فرابورس در مراسم عرضه نخستین اوراق اجاره توسط دولت در خصوص جزئیات این عرضه گفت: عرضه اوراق اجاره نخستین عرضه است که توسط دولت برای باز پرداخت بدهی خود صورت گرفته، که ارزش این اوراق 5 هزار میلیارد ریال بوده که امروز در بازار فرابورس عرضه شده است.
 
وی در ادامه افزود: این عرضه نخستین عرضه دولتی بوده که برای باز پرداخت بدهی به شرکت هواپیمایی ماهان و صندوق بازنشستگی آینده ساز صورت گرفته است.
 
هامونی در توضیح قیمت هر برگ از این اوراق گفت: هر برگ از اوراق قرضه به قیمت 88 هزار تومان در بازار عرضه شد و خوشبختانه استقبال خوبی از طرف خریداران صورت گرفت.
 
مدیر عامل بازار فرابورس با اشاره به استقبال خوب و کم نظیر از این اوراق در بازار در ساعات اولیه بازگشایی گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی در زمان ابتدایی بازگشایی این اوراق صورت گرفته و بسیار زودتر از پیش بینی ها توانستیم تمامی این اوراق را در بازار عرضه کنیم.
 
وی در ادامه افزود: سر رسید این اوراق در زمان 4 ساله خواهد بود و این شرکت ها پس از چهار سال می توانند تمام بدهی خود را دریافت کنند.
 
هامونی در خصوص سهم بازار سرمایه در انتشار اوراق یادآور شد: اوراق دولتی زیادی در بازار فرابورس منتشر خواهد شد که ارزش این اوراق بالغ بر 40 تا 50 میلیارد تومان اوراق قابل معامله خواهد بود که شامل اسناد خزانه، صکوک اجاره، اسناد خزانه و اوراق مشارکت خواهد بود.
 
مدیر عامل بازار فرابورس در خصوص اهمیت انتشار این اوراق در بازار سرمایه گفت: طبیعتا انتشار این اوراق و عرضه آن در بازار سرمایه می تواند کمک بسزایی به رشد و  پیشرفت آن داشته باشد و از طرف دولت هم می تواند باز پزداخت بدهی خود را از این طریق راحت تر انجام دهد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *