طب سنتی پتانسیل اول جذب توریسم درمانی/ می توانستند اداره کل را هم حذف می کردند

13:52 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۳۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مختصص طب سنتی گفت: این طب می تواند به رشد گردشگری در کشور کمک کند اما برخی این طب را با مغازه عطاری برابر می دانند.
طب سنتی پتانسیل اول جذب توریسم درمانی/ می توانستند اداره کل را هم حذف می کردند هوشنگ مردانی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به حذف جایگاه معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت و نزول این جایگاه به مدیرکلی گفت: برخی ها طب سنتی را با عطاری اشتباه می گیرند که همین موضوع باعث شده است بسیاری از مردم نیز فکر کنند که طب سنتی تنها درمان با گیاه است.

وی ادامه داد: متاسفانه همین فکر اخیرا نیز در میان مسئولان وزارت بهداشت به وجود آمده است و آنها نیز فکر می کنند جایگاه طب سنتی آنقدر پائین است که نباید به آن پرداخته شود و بهتر است در حد یک اداره کل باقی بماند. باید بگویم که اگر هجمه ای وجود نداشت حتی این اداره کل نیز منحل می شد.

این متخصص طب سنتی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: متاسفانه رسانه های دیداری و نوشتاری آنگونه که باید به موضوع طب سنتی نمی پردازند و همه فکر می کنند ما فقط با چند داروی گیاهی افراد را درمان می کنیم.

مردانی طب سنتی را هم ردیف گردشگری دانست و گفت: اگر مسئولان کشور به طب سنتی و روش های درمانی آن توجه می کردند در حال حاضر موضوع اکو توریسم درمان کشور خیلی سریع رشد می کرد. بسیاری از بیماری های موجود در کشورهای دیگر با طب سنتی داخلی ما درمان می شود.

به گفته وی با گسترش طب سنتی و اسلامی می توان به صنعت گردشگری و چرخ اقتصاد کشور کمک کرد. مسئولان به جای تضعیف این جایگاه کمک کنند تا بتوانیم جایگاه طب سنتی را ارتقا دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *