مزدوران سعودی آتش بس در یمن را نقض کردند

22:00 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۳۶۵
مزدوران سعودی روز شنبه بار دیگر آتش بس اجرا شده در یمن را نقض کردند.
مزدوران سعودی آتش بس در یمن را نقض کردندبه گزارش گروه بین الملل؛ شبکه المسیره گزارش داد: مزدوران وابسته به متجاوزان سعودی با نقض آتش بس اعلام شده در یمن یک کارخانه پلاستیک را در خیابان اربعین در منطقه کلابه در شهر تعز گلوله باران کردند و شعله های آتش از این کارخانه به هوا برخاسته است.

این در حالی است که دومین روز مذاکره بین طرف های یمنی در کویت پس از توافق بر سر دستور کاری که از چهار بند تشکیل شده از سرگرفته شد.

مذاکرات امروز که ساعتی پیش پیان یافت درباره تثبیت آتش بس ، گزارش کمیته آتش بس ، نقطه نظرات دو هیئت و همچنین مسائل مربوط به چارچوب کلی بود.

پیشتر نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن ضمن مثبت خواندن فضای مذاکرات صلح و مفید بودن گفت و گوی طرفین درگیر در یمن، خواستار توقف حملات نظامی عربستان سعودی به یمن شده بود.

اسماعیل ولد شیخ احمد مذاکرات مستقیم دیروز (جمعه) بین نمایندگان انصارالله و ائتلاف آنها با گروه های طرفدار عبدربه هادی منصور، رئیس جمهور مستعفی این کشور در کویت را بسیار سازنده خواند.

 وی گفت: برای ادامه و گسترش آتش بس اتفاق نظر کاملی وجود دارد و طرفین درگیر بر ضرورت دست یابی به صلح و اینکه این آخرین فرصت برای رسیدن به آن است، تاکید دارند.

نماینده سازمان ملل افزود این آتش بس که از یازدهم آوریل (23 فروردین) آغاز شده است، تقریبا در 80 درصد مناطق یمن اجرایی شده است.

مذاکرات صلح یمن قرار بود در تاریخ 18 آوریل (30 فروردین) برگزار شود اما به دلیل نقض آتش بس از سوی طرفین درگیر در جنگ با تاخیر برگزار شد.






برچسب ها: یمن آتش تعز متجاوز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *