سازمان دانش آموزی برای بهتر شدن برنامه های جذاب و جدید طراحی کند

14:36 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۳۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزيرآموزش و پرورش گفت: سازمان دانش آموزی بايد براي تحقق ماموريت اصلی خود كه تربيت اجتماعی و سياسی دانش آموزان است نقش های جديد و جذاب درمحيط مدرسه فعاليت های اردوی خود تعريف كند.
به گزارش گروه جامعه ، علی اصغر فانی در اولین كنگره سازمان دانش آموزی كه درساختمان سابق مجلس شورای اسلامی درحال برگزاری است اظهاركرد: تشكل های دانش آموزی اعم از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، بسیج  دانش آموزی ، سازمان جوانان هلال احمر ، سازمان دانش آموزی واخیرا سفیران سلامت  برای كمك به آموزش و پرورش تشكیل شده اند و آموزش و پرورش در دولت تدبیروامید این تشكل ها را فرصتی برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت كودكان ، جوانان ، نوجوانان می داند.

وی افزود : در سند تحول بنیادین برای تربیت شش ساحت تعریف شده است كه یكی از آنها تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است كه ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی ارتقای این ساحت تربیت است و باید دانش آموزان در سنین مدرسه یاد بگیرند كه چگونه در جامعه با دیگران تعامل كنند و در جامعه هم زیستی مسالمت آمیز با دیگران داشته باشند.

عضو كابیته تدبیر وامید مسئولیت پذیری را اولین شرط تحقق تربیت سیاسی اجتماعی در دانش آموزان عنوان كرد وادامه داد : مسئله یابی ، بررسی روش های حل مسئله و درنهایت افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان در ذیل تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تعریف می شود و این اوامر حداقل هایی است كه هر تشكل باید در فعالیت های گروهی ، تشكیلاتی و تیمی خود رعایت كند.

فانی با بیان اینكه آماده سازی دانش آموزان برای حضور فعال و اثر بخش درجامعه از وظایف اصلی سازمان دانش آموزی است خاطرنشان كرد : «آموختن برای دانستن» ، «آموختن برای به كار بستن » ،‌« آموختن برای زیستن » و «آموختن برای با دیگران زیستن » از كاركردهای نظام تعلیم و تربیت در جهان محسوب می شود كه سازمان دانش آموزی باید به دو بخش آخر این كاركردها توجه ویژه ای داشته باشد تا بتواند ارزش های منبعث از فرهنگ ایرانی - اسلامی را در رفتار دانش آموزان نهادینه كند و این كار بسیار مهم زمان بر و دشوار است.

وزیرآموزش و پرورش تشكیل شورای هماهنگی تشكل های دانش آموزی را از اقدامات مهم آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان كرد و افزود : مدیران كل آموزش و پرورش استان ها و معاونین پرورشی باید نسبت به تقویت فعالیت تشكل های دانش آموزی توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند با هم افزایی كه در این تشكل ها ایجاد می كنند بتوانند بازوی مشورتی و اجرایی آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت كشور باشند.

وی خاطر نشان كرد: توانمند سازی مربیان سازمان دانش آموزی می تواند در افزایش اثر بخشی سازمانی موثر باشد و مدیران كل آموزش و پرورش استان ها نیز باید تقویت تشكیلات در سازمان دانش آموزی را در دستور كار خود قرار دهد.  
          
 



الناز
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
بد نبود
نگین
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
خوبه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *