ایجاد اشتغال در مناطق محروم برای محرومیت زدایی

21:20 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۵۱۳
عضو هیئت مدیره‌ی بنیاد برکت گفت: این بنیاد با سرلوحه قرار دادن مردمی کردن اقتصاد، سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و ایجاد اشتغال در راستای تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند و معتقدیم ایجاد اشتغال در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی است.
به گزارش گزارش گروه جامعه ، سیدعلی موسوی در حاشیه‌ی گردهمایی سالانه‌ی شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت گفت: یکی از اساسی‌ترین مباحث اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی اقتصاد است که بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) این شاخص را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. 

عضو هیئت مدیره‌ی بنیاد برکت افزود: هنگامی که ما با بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرها و روستاهای دورافتاده همکاری می‌کنیم در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برمی‌داریم، چرا که زمینه‌ی مشارکت مردم را اقتصاد کشور فراهم می‌آورد. 

وی با اشاره به مبحث مهم دیگر فعالیت‌های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت‌ امام‌(ره) که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم از اصول اقتصاد مقاومتی است. چرا که رفع محرومیت می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی در این مناطق و در نهایت تقویت اقتصاد کشور بیانجامد و بنیاد برکت نیز با توجه به همین اصل تلاش دارد فعالیت‌های اقتصادی خود را در این مناطق متمرکز کند.

موسوی در ادامه افزود: نکته‌ی دیگری که نشان از حرکت بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی است، اصل قرار دادن «عدم ماندگاری» در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی است. در واقع ما بعد از چند سال که آن مجموعه‌ی تولیدی و شرکت همکار توانست به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد، سهم خود را را واگذار می‌کنیم که منجر به تقویت هر چه بیش‌تر مردمی کردن اقتصاد می‌شود.

موسوی با اشاره به این‌که یکی از شاخص‌های اصلی بنیاد برکت در مشارکت با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها توجه به مبحث اساسی تولید و اشتغال‌زایی است، تأکید کرد: هر چه اشتغال‌زایی در آن پروژه بیش‌تر باشد، ما مشارکت بیش‌تری خواهیم کرد و این در حالی است که مطابق آمارها با ایجاد هر یک شغل مستقیم، چهار شغل غیرمستقیم نیز به وجود می‌آید، چه بهتر که این اشتغال در همان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته باشد. 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *