پلنگ ایرانی بیمه شد

3:55 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۵۵۱
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیمه پلنگ ایرانی می تواند یک الگوی جهانی در راستای حفظ محیط زیست، تنوع زیستی و گونه های در خطر انقراض باشد.
به گزارش گروه جامعه ،معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی افزود: این موضوع نوعی جدید از تعامل با بخش بیمه ای کشور است که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود گام های مهمی را برداشته است.
 
وی افزود: این تعامل نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز دارای یک پیام مهم است و می تواند به الگویی جهانی تبدیل شود زیرا یکی از دغدغه های مهم جهانی، حفاظت از تنوع زیستی است.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون گام های موثری برای کاهش تلفات پلنگ و اشاعه اهمیت حفاظت از این گونه ارزشمند در میان مردم و کاهش تنش های میان پلنگ و جوامع محلی برداشته شده است و این تفاهم نامه نیز می تواند کمکی موثر باشد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تدوین برنامه جامع حفاظت از پلنگ اشاره کرد و گفت: این یک برنامه علمی و جامع برای حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ است که امیدواریم بعد از امضای این تفاهم نامه گزارش های خوبی از آن دریافت کنیم.
 
ابتکار گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم مساله محیط زیست و حفاظت از آن و توسعه همکاری های بین المللی با سازمان ها و نهادهای جهانی است.
 
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره برنامه های بین المللی سازمان محیط زیست گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم از ابتدا دیپلماسی محیط زیست و همکاری های بین المللی هم به صورت دوجانبه و هم با نهادهای بین المللی بود.
 
وی ادامه داد: تلاش های متعددی برای حضور ایران در مجامع بین المللی از جمله UNEP صورت گرفته است و همکاری خوبی داشته ایم  و با مشارکت UNEP و یونسکو امروز سمینار بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین برگزار شد.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  با بیان اینکه در کنوانسیون ها و مجامع بین المللی نیز حضور جدی داریم، تصریح کرد: ما در شکل گیری توافق نامه پاریس که در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است، نقش موثری داشتیم که بارها به آن اشاره شد.
 
ابتکار ادامه داد: همچنین در کنوانسیون های مختلفی مثل کنوانسیون تنوع زیستی یا کنوانسیون تالاب های رامسر که پیگیر مسئولیت های داخلی خود نسبت به این کنوانسیون ها هستیم و در یونسکو و برنامه کره مسکون نیز حضور موثری داشتیم و آخرین ذخیره گاه ثبت شده در آن تالاب هامون بوده است.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ایران در کنوانسیون تنوع زیستی، طرح حفاظت از تالاب ها و اقداماتی درخصوص تغییر اقلیم حضور پررنگی داشته است و در این خصوص دو برنامه از جمله اقتصاد کم کربن و مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تهیه کرده است که روز گذشته نیز توافقنامه پاریس با حضور وزیر امور خارجه ایران به امضا رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون دوره حضور موثر ایران در مجامع جهانی در حوزه محیط زیست است زیرا ایران سعی دارد بر جامعه جهانی اثر مثبت بگذارد و یکی از مواردی که دغدغه ما بوده بحث گردو غبار است که انتظار داریم UNEP در این مورد کمک کند.
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *