معاونان وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی دیدار کردند

21:10 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۵۵۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و آخرین تحولات غرب آسیا و آفریقا را بررسی کردند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان امروز –شنبه- با امفکتو معاون وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی دیدار و درباره راه های توسعه مناسبات بین دو کشور گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط بین دو کشور، سفر رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان را بسیار مهم توصیف کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر دستاوردهای خوبی در جهت تامین هر چه بیشتر منافع دو ملت داشته باشد. 

امیرعبداللهیان و امفکتو همچنین آخرین تحولات غرب آسیا و آفریقا را مورد مشورت قرار دادند و بر تلاش ایران و آفریقای جنوبی برای حل و فصل مشکلات منطقه از طریق راه حل های سیاسی تاکید کردند.

معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز در این دیدار اقدامات انجام شده در چارچوب کمیته سیاسی و همچنین کمیسیون عالی مشترک بین دو کشور و مبادله هیات های عالی رتبه بین تهران و پرتوریا ظرف دو سال اخیر را باعث شکوفایی روابط بین دو کشور و زمینه ساز سفر زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان عنوان کرد. 

وی از مواضع ایران در زمینه حل و فصل موضوع هسته ای به عنوان یکی از پیچیده ترین مسائل بین المللی از طریق گفت و گو تمجید کرد. 

امفکتو همچنین مواضع کشورمان در ارتباط با مسایل مربوط به سوریه و یمن را مورد حمایت قرار داد و بر حل سیاسی بحران سوریه و یمن تاکید کرد. 

 سفر زوما به تهران نخستین سفر رئیس جمهوری این کشور به جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. 

البته نلسون ماندلا رهبر مبارز و فقید این کشور قبل و بعد از دوران ریاست جمهوری خود به تهران سفر کرد.

هیات همراه زوما در این سفر حدود 180 نفر هستند. شش نفر از وزرای کابینه زوما را در این سفر همراه می کنند و حدود 80 تا 100 نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی از دیگر همراهان وی هستند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *