روسیه: با "طالبان" تماس داریم اما همکاری نداریم

9:00 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۵۷۱
روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، گزارش رسانه‌های افغانستان در مورد اتهام همکاری‌ این کشور با گروه طالبان را بی‌اساس خواند.
روسیه: با  به گزارش سرویس بین الملل  پس از وقوع حمله مرگبار روز سه شنبه طالبان به کابل که بیش از 400 کشته و زخمی به جای گذاشت، توجه رسانه‌های افغانستانی روی احتمال همکاری بین روسیه و طالبان معطوف شد.
 
روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، گزارش رسانه‌های افغانستان در مورد اتهام همکاری‌ این کشور با گروه طالبان را بی‌اساس خواند.
 
در این بیانیه آمده است که بخش‌های تحریف شده اظهارات «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در مورد ارتباطات این کشور با گروه طالبان منتشر شده است.
 
این بیانیه به بحث‌هایی که پس از وقوع حمله روز سه شنبه کابل در یکی از تلویزیون‌های خصوصی صورت گرفته، اشاره شده و آمده است که این اظهارات خشم روسیه را برانگیخته است.
 
طالبان نیز انتشار گزارش‌ در مورد همکاری با روسیه را بی‌اساس خواند و گفت: گروه طالبان با بیشتر کشورهای جهان ارتباط دارد.
 
رادیو آزادی درخصوص همکاری روسیه با گروه طالبان، تماسی با «محمد نعیم» سخنگوی دفتر غیر رسمی طالبان در قطر برقرار کرده است.
 
نعیم گفت: گروه طالبان همانند سایر کشورهای جهان با روسیه هم ارتباط دارد.
 
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان تبادل اطلاعات بین طالبان و کشورش را تایید کرده بود.
 
حکومت افغانستان تاکنون در مورد همکاری بین روسیه و طالبان ابراز نظر نکرده است، اما مقام‌های افغانستانی همواره به روسیه و دیگر کشورهای آسیای مرکزی اطمینان می‌دهند که هیچ خطری از خاک افغانستان متوجه این کشورها نیست.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *