"روسیه": ناتو به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان توجهی ندارد

22:10 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۵۷۹
روسیه اعلام كرد: بی توجهی پیمان ناتو به دیدگاه های مسكو برای تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان و تولید این مواد كه منبع اصلی درآمد شبه نظامیان است، ادامه دارد.
 به گزارش سرویس بین الملل  الكساندر گروشكو نماینده روسیه در ناتو به خبرگزاری ریانوستی گفت: آشكار است كه اوضاع در افغانستان بدتر می شود و ما شاهد دو جریان در این كشور هستیم كه فعال شدن طالبان از یك سو و ورود شبه نظامیان تحت عنوان داعش از طرف دیگر به افغانستان است.

وی افزود: متاسفانه ناتو همچنان درخواست روسیه را برای تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان نشنیده می گیرد، هر چند كه برای همه روشن است تولید این مواد مانند سابق منبعاصلی درآمد شبه نظامیان است.

گروشكو همچنین گفت: فعالیت طراحان بی مسئولیت ژئوپولتیك در این منطقه كه ناتو در آن حضور دارد به تخریب سازوكارهای سنتی اداره دولتی و تامین امنیت، قاچاق غیرقابل كنترل اسلحه، مهمات نظامی و تحرك بیشتر تندروها منجر شده و در نتیجه فعالیت های نظامی سازمان های تروریستی و افراطی را راحت تر كرده است.

چهارشنبه گذشته نخستین نشست شورای روسیه — ناتو در دو سال گذشته در سطح سفرا برگزار شد كه بنا به گزارش ها در رسیدن به هدف نزدیك كردن دیدگاه های دو طرف شكست خورد.

پس از برگزاری بی نتیجه این نشست برای از سرگیری همكاری ها، مسكو هشدار داد كه ادامه این وضعیت می تواند پیامدهای ناخوشایندی در مبارزه با پدیده رو به گسترش تروریسم داشته باشد.

شورای ناتو-روسیه در سال 2002 به عنوان مسیر مشورت و همكاری كشورهای عضو این پیمان و مسكو در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی تشكیل شد، اما این نهاد سال 2014 همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوكراین به حالت تعلیق درآمد.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *