تاکید گودرزی بر تجهیز ورزشگاه آزادی در جلسه شورای معاونان

10:02 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۶۶۰
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای معاونان بر تجهیز ورزشگاه آزادی تاکید کرد.
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نود‌ویکمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان به ریاست محمود گودرزی در مجموعه بزرگ آزادی تهران برگزار شد.

در این جلسه وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از تلاش‌های مدبر، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فرهاد نیکوخصال مدیریت مجموعه آزادی، پیشنهاد طرح جامع ساماندهی این مجموعه را ارائه کرد و گفت: مجموعه ورزشی آزادی یک سرمایه ملی است و در کنار توجه به جنبه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، رویکرد اساسی آزادی باید ملی و المپیکی باشد. 

گودرزی با تاکید بر باز مهندسی و تقویت مدیریت مجموعه آزادی گفت: با کمک شرکت توسعه و نگهداری به عنوان متولی اصلی، فدراسیون‌ها و مجموعه معاونت‌های مرتبط باید یک مجموعه مشورتی قوی در کنار شرکت توسعه و مدیریت مجموعه آزادی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موقعیت اجتماعی مجموعه آزادی تهران ادامه داد: برنامه مدیریت مجموعه آزادی برای حضور مردم و بهره‌برداری از امکانات آن برای عموم و به‌خصوص نوجوانان و جوانان قابل تقدیر است ولی باید توجه کنیم رویکرد اساسی مجموعه آزادی قهرمانی است.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان به اهمیت تکمیل و تجهیز استادیوم آزادی و قبل از پرداخت و گفت: از مدبر، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری می‌خواهم حداکثر ظرف سه ماه آینده بازی‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی، کار نصب صندلی‌های طبقه دوم استادیوم آزادی را به پایان برساند و شرایط برای حضور گسترده تماشاگران و علاقه‌مندان فوتبال ملی بهتر و بیشتر فراهم شود.

ایران در اولین بازی خود در دور نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا یازدهم شهریور در تهران میزبان قطر است

وزیر ورزش و جوانان همچنین از معاونت همگانی خواست با تامین اعتبار لازم در اسرع وقت و به فوریت با کمک مدیریت مجموعه آزادی جاده تندرستی دور دریاچه مجموعه ورزشی آزادی را آماده کند و با این طرح امکان استفاده مردم غرب تهران از مزایای این جاده به عنوان بخشی از برنامه‌های حوزه همگانی ورزش فراهم شود.

گودرزی در ادامه نشست شورای معاونان با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها و طرح‌های ورزشی از شرکت توسعه و نگهداری خواست با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، فرصت حضور  سرمایه‌گذاران این بخش را سریع‌تر فراهم کند و همه چیز در یک روند شفاف و روشن برای افزایش اعتماد مشارکت کنندگان بخش خصوصی صورت بگیرد.

وی توسعه فضاهای ورزشی خصوصاً در بخش همگانی برای بانوان را یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید دانست و افزود: ایجاد و احیای زیرساخت‌های لازم برای گسترش ورزش زنان در بخش همگانی و قهرمانی به عنوان یک برنامه و راهبرد جدی در وزارت ورزش مطرح بوده و پیگیری شده است و ما در این بخش تبعیضی بین قهرمانان زن و مرد در استفاده از امکانات و شرایط تیم‌های ملی چه در بخش هزینه‌ها و چه در بخش استفاده از امکانات در سال کسب سهمیه المپیک نداشته‌ایم.

گودرزی با اشاره به پیشرفت 22 درصدی استادیوم چهل هزار نفری بانوان در مجموعه بزرگ آزادی تهران گفت: تکمیل این مجموعه خواست جامعه ورزش بانوان است و با نگاه و حمایت وی‍ژه‌ای که رئیس جمهور محترم به توسعه ورزش بانوان دارد، بایستی در دولت یازدهم شرایط برای تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ فراهم شود.

در ابتدای نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، مصطفی مدبر مدیر عامل شرکت توسعه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه آزادی ارائه کرد و گفت: مجموعه آزادی چشم و چراغ مکان‌های ورزشی ایران است و باید از بهره‌برداری‌های پراکنده جلوگیری کرد و با همراهی و هماهنگی با 19 فدراسیون حاضر در این مجموعه می‌توان به ساماندهی بهتر مدیریتی آزادی کمک کرد.

در ادامه جلسه نیکوخصال مدیر مجموعه آزادی به بیان مشکلات و فرصت‌های پیش‌روی بزرگترین مجموعه ورزشی ایران پرداخت. وی گفت: مجموعه آزادی باید بتواند با کمک وزیر محترم و مجموعه معاونت و فدراسیون عقب‌ماندگی بیست ساله را جبران کند.

نیکو خصال افزود : تلاش کردیم با باز کردن درِ مجموعه ورزشی به روی عموم از طریق عضوگیری و همین‌طور برگزاری کلاس‌های تابستانی برای نوجوانان و جوانان و تورهای گردشگری نیم‌روزه و یک‌روزه با کمک بخش خصوصی، مردم را با این مجموعه ملی بیشتر آشنا کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *