تالیف کتاب «تمدن، تدین و موعود گرایی» توسط سرلشکر فیروزآبادی

11:32 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۶۹۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تحقق تمدن اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، کتابی تحت عنوان تمدن، تدین و موعود گرایی (گفتمان نوین اسلام ناب محمدی ص) تالیف کرد..
تالیف کتاب «تمدن، تدین و موعود گرایی» توسط سرلشکر فیروزآبادیبه گزارش به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در راستای بیانات حضرت امام خامنه‌ای عزیز مبنی بر تحقق تمدن اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی سیدحسن آقایی فیروزآبادی کتابی تحت عنوان تمدن، تدین و موعود گرایی (گفتمان نوین اسلام ناب محمدی ص) را تالیف نمود.

فصول این کتاب در ارتباط با روش‌ها و رویکردهای شناخت تمدن، نقش تدین در ظهور و دوام تمدن‌های جهانی ، تمدن نوین اسلامی در بستر تحقق‌جویی و مطالبات عدالت‌خواهی و تمدن نوین اسلامی و دکترین مهدویت می‌باشد.

در این گفتار به مسائلی همچون ساخت و بازساخت تمدن اسلامی از دیدگاه اسلام، بر سه ساخت تمدنی برخاسته از بعثت پیامبر اکرم و ادامه ‌آن، تمدن در سیره و احکام ائمه اطهار (ع) و تمدن انسانی موعود گرایانه که پس از غیبت حضرت حجت (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) می‌بایست در ادامه تمدن علوی ارائه شود.

هدف اصلی این کتاب، استفاده از متون اسلامی، مبانی یا مفروضاتی هستند که در مجموعه تعالیم اسلام نسبت به ساخت یا بازسازی تمدن نوین اسلامی (بقیه اللهی) قابل پیش‌بینی می‌باشد. به این معنا که ما می‌توانیم با آموزه‌های قرآنی و اسلام ناب در حوزه‌‌های هستی‌شناسی و سایر مولفه‌هیا شناختی یا معرفتی یک ساخت تمدنی جدید را پیشنهاد و امید داشت که تمدنی رخ بنماید که بستر مناسبی برای حضور منجی عالم بشریت و بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که آخرین عطیه و اراده الهی برای هدایت و تشریح جامعه ایمانی و معبودان خدای واحد باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *