گیلان حیاط خلوت افراد کج رو نیست/ اجرای طرح گیلان مطهر در سواحل

15:36 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۹۴۰
معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: با توجه به اجرای موفق مرحله اول طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر در ایام تعطیلات نوروز، مرحله دوم این طرح اجرایی شد.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در تشریح این خبر گفت: با توجه به استقبال مردم و مسئولان از اجرای موفق مرحله اول طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر و اثرات مثبت آن در كاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، مرحله دوم این طرح از دوم اردیبهشت سال جاری آغاز شد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینكه این طرح به همت معاونت اجتماعی پلیس و با همكاری دستگاهها و نهادهای فرهنگی استان تاكنون اجرا شده است، بیان داشت: مرحله دوم این طرح از دوم اردیبهشت كلید خورده و در روزهای تعطیل در نقاط گردشگر پذیر صورت می پذیرد.

سرهنگ خیرخواه با تاكید بر اینكه استان گیلان حیاط خلوت افراد کجرو و منحرفی كه وارد استان می شوند، نیست، اظهار داشت: باید فریضه امربه معروف و نهی از منکرو ترویج روحیه قانون مداری را در خود ایجاد كنیم.

وی اجرای این طرح را از مطالبات خانواده معظم شهداء، مردم ولایت مدار و متدین استان و در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر اعلام كرد.

خیرخواه با اشاره به اینكه مرحله دوم این طرح در حال حاضر در6 نقطه از تفرجگاههای استان گیلان اجرا می شود، تصریح كرد: ایستگاه های این طرح در 2 نقطه از شهرستان لاهیجان حوالی بام سبز و دور استخر، 2 نقطه در فومن حوالی ماسوله و قلعه رودخان و 2 نقطه در رشت حوالی پارك شهر و ورودی شهر، برپا شده و بعد از ایام ماه مبارك رمضان و شروع تعطیلات تابستانی این ایستگاهها در بیش از 160 نقطه استان از جمله تفرجگاهها، مناطق گردشگری و سواحل دریا برپا خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینكه در ایستگاه گیلان مطهر از وجود طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم و برادران و خواهران بسیجی به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی استفاده شده است، ابراز امیدورای كرد: با بهره جستن از تجربیات مرحله اول این طرح و رفع نقاط ضعف و افزایش نقاظ قوت، بتوانیم قدمی مثبت در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی و مردم و مسافران برداریم.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در ایستگاهها، راهنمایی مسافران، تذکر و ارشاد هنجارشكنان فرهنگی به صورت لسانی، برپایی نمایشگاه آگاهسازی، ارائه هشدارهای آموزشی پلیس به مسافران، توزیع بروشورهای آموزشی و در اختیار قراردادن راهنمای گردشگری استان،ارائه مشاوره دینی و مذهبی با حضور طلاب (خواهران و برادران) و ارائه خدمات مشاوره انتظامی و اجتماعی با حضور کارشناسان انتظامی پلیس از جمله اقدامات در ذیل اجرای این طرح خواهد بود. 
انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *