نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات اسرائیل در جولان

20:02 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۰۱۹
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که روز سه شنبه نشست فوق العاده‌ای را به منظور بررسی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه برگزار می‌کند.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود اعلام کرد که کمیته اجرایی این سازمان روز سه شنبه نشست فوق العاده ای را در سطح نمایندگان دائمی در مقر دبیرخانه آن در جده برگزار و طی آن تشدید تجاوزات اسرائیل علیه جولان اشغالی سوریه را بررسی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که این نشست بنا به درخواست دولت کویت که ریاست دوره ای شورای وزرای خارجه این سازمان را بر عهده دارد، برگزار می شود و طی آن اتخاذ موضع یکپارچه و قاطعانه کشورهای عضو سازمان در خصوص برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه و نیز اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره سوریه بررسی خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به مناسبت نخستین سالروز تشکیل کابینه خود، جلسه هفتگی کابینه را در بلندی های اشغالی جولان برگزار کرد و این نخستین بار بود که جلسه کابینه این رژیم در این منطقه اشغالی برگزار می شد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در این نشست بر موضع رژیم صهیونیستی در خصوص ادامه اشغال بلندی های جولان تاکید کرد و گفت: هرگز از جولان عقب نشینی نخواهیم کرد بلکه شهرک سازی، صنایع و کشاورزی را از طریق اتخاذ تصمیماتی، تقویت خواهیم کرد.

در ابتدای جلسه، نتانیاهو تاکید کرد که جولان تا ابد در دست رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.
اسرائیل در جریان جنگ 1967 بخشی از جولان را اشغال و سپس در سال 1981 انضمام آن را به خاک خود اعلام کرد، ولی این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه و اظهارات اخیر نتانیاهو از سوی بسیاری از کشورها از جمله ایران محکوم شد و همچنین اتحادیه عرب و جنبش حزب الله لبنان این اقدام را محکوم کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *