انصارالله: توقف جنگ یمن در سایه تداوم حمله هوایی متجاوزان ممکن نیست

20:17 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۰۲۰
سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد که صحبت از آتش بس در سایه تداوم حمله های جنگنده های عربستان به مناطق مختلف یمن نمی تواند صحت داشته باشد .
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش مردمی انصار الله در حاشیه نشست امروز طرف های درگیر در یمن که در کویت در حال برگزاری است، افزود: تداوم حمله های هوایی متجاوزان و هدف قرار دادن تاسیسات و منازل مسکونی مردم یمن مانند آنچه که شب گذشته در حرض، حدیده و فرضه نَهِم روی داد، حاکی از آن است که سخن از توقف جنگ در یمن دروغی بیش نیست.

در همین حال بر اساس گزارشی به نقل از اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، طرف های درگیر در یمن امروز با اعزام دو نفر از اعضای هیات مذاکرکننده یمنی و سعودی برای نظارت بر کار کمیته هماهنگی آتش بس به توافق رسیده اند.

شبکه اسکای نیوز نیز در خبری گزارش داد که سفیران 18 کشور ناظر بر روند انتقال قدرت در یمن در نشست عصر امروز با هیات یمنی دیدار خواهند داشت.

دور نخست نشست مشورتی هیات ملی یمن شامل نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با هیات ریاض (دولت مستعفی منصور هادی)، روز جمعه با نظارت اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در کویت آغاز شده بود.
روز گذشته نیز در دو نوبت نشست مشورتی طرف های درگیر در یمن برگزار شد و دو طرف درباره موضوع کمیته آتش بس که جزو محورهای این دور از گفت و گوها است، پیشرفت هایی کسب کردند.

پیشتر ولد الشیخ گفته بود که گفت وگوها بر سه محور برقراری آتش بس، پایه ریزی قوانین گفت وگوها و تشکیل کمیته ها متمرکز است.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از اوایل سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند. 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *