رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بودجه 2.5 میلیون افغانی برای ترویج "کتاب‌خوانی" در افغانستان

13:10 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۰۵۳
مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کتاب در کابل برگزار شد، گفتند که این وزارتخانه 2.5 میلیون افغانی برای توزیع کتاب رایگان هزینه کرده‌است.
بودجه 2.5 میلیون افغانی برای ترویج  به گزارش سرویس بین الملل مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسم روز جهانی کتاب گفته‌اند که برای ترویج مطالعه کتاب در این کشور، پروژه‌های ویژه‌ای را در دست دارند.
 
این مسئولان گفته‌اند که وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان 2.5 میلیون افغانی بودجه، برای خریداری کتاب، اختصاص داده که کتاب‌های خریداری شده در ولایات افغانستان به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
 
"عبدالباری جهانی" گفته که سال گذشته 18 جلد کتاب نویسندگان و شاعران مناطق مختلف افغانستان را به چاپ رسانده و کار چاپ 10 جلد کتاب دیگر در حال حاضر جریان دارد.
 
مسئولان بنیاد "کلک زرین" با اعطای جایزه به 6 تن از نویسندگان و شاعران افغانستان گفته‌اند که چاپ کتاب در افغانستان باید برای اتحاد زبان‌ها کار کند.
 
ودصم دری نوشت: چاپ کتاب در خارج از افغانستان، باعث بالا رفتن قیمت فروش کتاب شده و علاقمندان مطالعه به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌ را خریداری کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *