31 "دانشجوی افغان" به جرم همكاری و حمایت از تروریست محكوم به زندان شدند

17:14 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۰۵۹
دادگاه تجدیدنظر استان ننگرهار در شرق افغانستان اعلام كرد كه 31 تن از دانشجویان دانشگاه این استان را به جرم همكاری و حمایت از تروریسم از دو تا پنج سال زندان محكوم كرد.
31  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری "بخدی" افغانستان اعلام كرد كه این دانشجویان به جرم حمایت از طالبان، بی حرمتی به پرچم افغانستان و ارتباط با حزب التحریر كه فعالیتش در این كشور ممنوع اعلام شده است، از دو تا پنج سال زندان محكوم شدند.

این دانشجویان سال گذشته در جریان تظاهراتی در استان ننگرهار زمانی بازداشت شدند كه شعارهایی به حمایت از داعش و طالبان سر دادند و به پرچم ملی افغانستان بی حرمتی كردند.

عناصر داعش دو سال پیش نیز در كابل پایتخت افغانستان شعارهایی در حمایت از برخی گروه های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش، بر روی دیوارهای دانشگاه این شهر نوشتند و چند روز بعد اداره امنیت ملی افغانستان اعلام كرد كه عاملان این رویداد را دستگیر و مجازات خواهد كرد، اما پس از آن، خبری از بازداشت فرد یا افرادی در این رابطه منتشر نشد.

پیشتر اداره امنیت ملی و وزارت آموزش عالی افغانستان تایید كردند كه «عبدالمعروف راسخ» یكی از استادان دانشكده شرعیات به جرم حمایت از داعش و تروریست ها بازداشت شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *