تشکیل پرونده‌ها ناشی از جهل و بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی است

9:24 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع در دستگاه قضایی گفت: بسیاری از مشکلات به وجود آمده و یا تشکیل پرونده‌ها ناشی از جهل و بی اطلاعی مردم از نظام قضایی است.
«حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی‌نیارکی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع را در دستگاه قضایی با اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به ضرورت انجام اطلاع رسانی در دستگاه قضایی و نظر به وظایف تخصصی و فنی این دستگاه در کشور، انجام اطلاع رسانی باید مبتنی بر موازین فنی، علمی و حقوقی باشد در همین راستا ریاست قوه قضاییه در بدو تصدی قوه قضاییه جهت نهادینه کردن امر اطلاع رسانی و با توجه به وسعت و تنوع این کار در تشکیلات و به دنبال هدفمند کردن این امر در دستگاه قضایی با صدور بخشنامه‌ای خواستار پرداختن به این مهم شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان ما از مسائل مهمی که در دستگاه قضایی اتفاق می افتد بی‌اطلاع هستند و بسیاری از مشکلات به وجود آمده و یا تشکیل پرونده ها در دستگاه قضایی ناشی از جهل و بی اطلاعی مردم از نظام قضایی است.

حجت‌الاسلام نیارکی افزود: اقدامات چشمگیری در نظام قضایی در حال انجام گرفتن است که اگر اطلاع رسانی درستی صورت گیرد برای ارتقاء و تشویق موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درست و به هنگام یکی از عوامل تحقق عدالت قضایی است، یاد آور شد: اطلاع رسانی در دستگاه قضایی به واسطه ی ارتباط با حقوق، مال و حیثیت مردم دارای حساسیت خاصی است و اگر این امر به درستی انجام نگیرد موجبات تضییع حقوق مردم را به دنبال دارد و باعث وارونه جلوه دادن حقیقت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی هرگونه شائبه سیاسی و جناحی بودن امر اطلاع‌رسانی را قابل قبول ندانست و بیان داشت: هیچ گونه سیاه نمایی در این امر پذیرفتنی نیست چرا که این گونه سیاه‌نمایی‌ها دستگاه قضایی را از انجام تکالیف قانونی باز می‌دارد در صورتی که اطلاع رسانی فنی، حقوقی و قضایی صرف و مطابق با قانون به عنوان ابزاری در جهت اجرای عدالت و افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم خواهد بود و بی طرفی دستگاه قضایی را نمایان خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *