ادامه رکود در بازار پارچه/مالیات اولین دغدغه اصناف

10:39 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۱۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
اگرچه در سال های گذشته جای پای رکود در اقتصاد ایران محکم شده است و اصناف را مشکلات بسیاری مواجه کرده است اما در این بین سازمان امور مالیاتی بی توجه به این موضوع به دریافت مالیات اقدام می کند.
به گزارش ،چند سالی می شود که رکود در اقتصاد ایران جا خوش کرده و کسادی مهمان بازاریان شده است.در طی این سال ها تقاضا کاهش یافته و همین امر اصناف را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

در این بین مالیات نیز به مشکلات اصناف اضافه شده و هر سال سازمان امور مالیاتی بی توجه به رکود بازار مالیات اصناف را افزایش می دهد.

حسین جاویدی راد بازرس اتحادیه بنکداران پارچه کشور درگفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به ادامه رکود در بازار پارچه گفت:رکوداز چند سال پیش در بازار ماندگار شده و درسال جدید نیزشرایط  تغییری نکرده است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی در رابطه با اصناف گفت:سال گذشته با وجود رکود در بازار مالیات این صنف بین 15 تا 18 درصد افزایش یافت واین در حالی است که از سال 92 بازار در رکود به سر می برد.

جاویدی تصریح کرد:در سال هایی که بازار رونق داشت اصناف به پرداخت مالیات خود اقدام می کردند اما در طی سال های گذشته رکود موجب کسادی بازار شده و سازمان امور مالیاتی بی توجه به این موضوع مالیات را افزایش می دهد.

وی ادامه داد:انتظار ما از مسئولان این است که در سال جدید مالیات را افزایش ندهند تا اصناف با مشکلات جدیدی مواجه نشوند.

بازرس اتحادیه بنکداران پارچه به این نکته نیز اشاره کرد که بیش از 60 درصد بازار را پارچه های وارداتی و بیش از 40 درصد آن تولید داخل است.

وی افزود:بیشتر پارچه های وارداتی از کشورهای چین و ترکیه به ایران وارد می شود و از کشور کره نیز چادر مشکی وارد می شود.

جاویدی تصریح کرد:پارچه های ایرانی نیز به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *