لزوم تشدید بازدید از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها/ سلامتی مردم شوخی‎بردار نیست

11:27 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۲۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رستمی گفت: تأمین سلامت، ایمنی و بهداشت عمومی جامعه بسیار با اهمیت است وسلامتی مردم شوخی‎بردار نیست بر همین اساس می‎طلبد، بازدیدها با شدت بیشتری ادامه یابد تا متخلفان به راحتی سلامت جسم و جان مردم را به بازی نگیرند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مجید رستمی در حاشیه بازدید از وضعیت تالارها و رستوران های سطح شهرستان جیرفت گفت: تأمین سلامت، ایمنی و بهداشت عمومی جامعه بسیار با اهمیت است وسلامتی مردم شوخی‎بردار نیست بر همین اساس می‎طلبد، بازدیدها با شدت بیشتری ادامه یابد تا متخلفان به راحتی سلامت جسم و جان مردم را به بازی نگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  افزود: برخی از تالارهای پذیرایی مورد بازدید دارای کاستی‎ها و مشکلاتی بودند که سلامت مردم را به خطر می‎انداخت بر همین اساس از مسئولان آن‎ها درخواست شد طی یک هفته نواقص را رفع نمایند ودر غیر این صورت طبق مقررات برخورد قاطع و قانونی با آن‎ها صورت می‎گیرد.

رستمی با اشاره بر اینکه حفظ امنیت غذایی و تغذیه مردم از اولویت‌های دادستانی است، تصریح کرد: دادسرا بر اساس قانون وظیفه دارد بر اغذیه‌فروشی‌ها نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بازدید از تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، بیان کرد: اینکه بیشتر تالار‌های پذیرایی مطرح را برای بازدید انتخاب می‌کنیم به این دلیل است که توقع بیشتری از آن‎ها برای عرضه غذای مناسب و رعایت بهداشت وجود دارد.

این مقام قضائی نامناسب بودن فضای آشپزخانه‎ها، عدم تمدید کارت‎های بهداشتی کارگران و تداخل فضای استراحت کارگران و آشپزخانه را از جمله مشکلات این مراکز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دادستانی  از گزارش‌های مردمی استقبال می‌کند، افزود: به مردم توصیه می‎شود به رستوران‌ها و تالارهایی بروند که ظاهر مکان و کارکنان تمیز و مرتب باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: مردم باید دقت داشته باشند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت مسائل بهداشتی موارد مذکور را به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند تا در صورت احراز تقصیر با آنان برخورد شود.

وی ضمن تشکر از اغذیه فروشی هایی که نکات بهداشتی را به درستی رعایت کرده بودند،افزود: قصد ما از این گزارش سیاه‎نمایی وضعیت تالارهای پذیرایی سطح شهر نیست، اما سلامتی مردم شوخی‎بردار و تعارف نیست بر همین اساس می‎طلبد، این بازدیدها با شدت بیشتری ادامه یابد تا متخلفان به راحتی سلامت جسم و جان مردم را به بازی نگیرند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *