برگزاری یادواره شهدای دانش آموز/ شهید شاخص امسال دانش آموز 10 ساله سبزواری است

11:49 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۲۴۹
مدیر كل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:شهید شاخص امسال دانش آموز 10 ساله اهل شهر سبزوار است.
برگزاری یادواره شهدای دانش آموز/ شهید شاخص امسال دانش آموز 10 ساله سبزواری استبه گزارش گروه جامعه ،محمد حسين كفراشی درمراسم پایانی طرح شهید پژوهی در مشهد با بيان اين كه برای انتقال رشادت های وسیع شهیدان و جانبازان نیاز به منابع مکتوب داریم، اظهاركرد: در پی تشكیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهوری، شورای ترویج فرهنگ ایثار در وزارت آموزش و پرورش هستيم.

 مدیركل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه هدف اصلی این شورا نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است تصريح كرد: با تشكیل این شورا با قوت تمام در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می شود.

وی خاطرنشان كرد : در این راستا تولید محتوای آموزشی برای كتاب های درسی و برگزاری یادواره های دانش آموزان شهید با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر این شهدا به دانش آموزان از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده می باشد.

كفراشی با اشاره به حدود 36 هزار دانش آموز شهید در كشورگفت:  شهید شاخص ملی امسال از شهدای دانش آموز استان خراسان رضوی انتخاب شده است،این شهید ملی 'احمد نظیف' از سبزوار است كه در سن 10 سالگی به جبهه رفت و در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت تركش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مدیر كل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در اسفند ماه سال گذشته به صورت سراسری گفت: امسال نیز برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز در سطح گسترده با حضور 13 میلیونی دانش آموزان كشور برگزار می شود.
انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *