ماموریت پلیس بر مدار قانون/ مردم علاقه زیادی به پلیس دارند

12:51 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۲۷۷
فرمانده نیروی انتظامی گفت:پلیس ماموریت هایش را بر مدار قانون انجام می دهد و طرح های در حال اجرا نیز قانونی است.
ماموریت پلیس بر مدار قانون/ مردم علاقه زیادی به پلیس دارندبه گزارش گروه جامعه ، سردار حسین اشتری روز دوشنبه در نوزدهمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا گفت : در سال های گذشته توسط این معاونت اقدامات خوبی صورت گرفته و بنده از زحمات یک ساله همکاران اجتماعی تشکر می کنم. 

معرفی سخنگو، رویکرد مثبت ناجا در سال گذشته  
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه معرفی سخنگوی برای ناجا یکی از رویکردهای مثبت سازمان در سال گذشته بوده است ، گفت: انتخاب و معرفی سخنگو اثرات مثبت بسیاری در جامعه داشته است. 

سردار اشتری بابیان اینکه در همه ماموریت های نیروی انتظامی جنبه اجتماعی آن حائز اهمیت است تأکید کرد: رویکرد نیروی انتظامی "اجتماعی محور" است و این رویکرد در تمام برنامه ها و مأموریت های ناجا لحاظ می شود. 

محوریت اجتماعی ناجا، مسئولیتی سنگین و افتخاری بزرگ برای پلیس 

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از دستگاه هایی محسوب می شود که ارتباط بسیار نزدیک و مستمری با مردم دارد، خاطر نشان کرد: اجتماعی محور بودن برای ناجا هم یک مسئولیت سنگین و هم افتخاری بزرگ است. 

عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: اجرای ماموریت ها نیاز به برنامه ریزی مستمر و ابتکار عمل دارد. 


فرمانده ناجا، وظیفه ذاتی نیروی انتظامی را استقرار نظم، امنیت و ارتقاء آن دانست و گفت: مجموعه ای که می تواند عملکرد و تلاش های کارکنان ناجا را به خوبی به جامعه منتقل کند " معاونت اجتماعی "است. 

وی تأکید کرد: مسئولیت بزرگی بر عهده نیروی انتظامی است و وظیفه انعکاس این مسئولیت خطیر با عملکرد و تلاش معاونت اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.  

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از رویکردهای معاونت اجتماعی، اطلاع رسانی است، عنوان کرد: ارتباط با مردم ، دانشگاه ها ، علما، متخصصان ، مساجد ، نهادها و ... از این معاونت صورت می گیرد و باید در راستای پیشبرد اهداف با دقت و مطالعه حرکت کرد. 

وی با اشاره به اقدامات ناجا در ایام نوروز گفت: معاونت اجتماعی در این ایام و در راستای اطلاع رسانی به مردم یکی از حوزه های فعال و کارآمد بود و نقش موثری در پیشبرد برنامه های نوروزی ناجا داشت. 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه افکارسنجی و نظرسنجی از مردم نیز یکی از رویکردهای معاونت اجتماعی است مطرح کرد: استفاده از نظرات و پیشنهادات مردم در تدوین سیاست های ناجا بسیار کارآمد است. 

سردار اشتری، شناخت ناجا از جامعه را ضروری دانست و گفت: افزایش این شناخت توسط معاونت اجتماعی امکان پذیر است. 

وی با تاکید بر در نظر گرفتن اخلاقیات در راستای تأمین و ارتقاء امنیت پایدار گفت: اکثر طرح ها و برنامه های ناجا با برنامه ریزی ، مطالعه دقیق و لحاظ شدن جنبه های اجتماعی، اخلاقی و روانی اجرا می شود. 

ماموریت های پلیس بر مدار قانون است  

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی تمام ماموریت های خود را براساس قانون پیش می برد و طرح های در حال انجام نیز قانونی است. 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مجری قانون و رابط قوه قضائیه است، گفت:  در تمام دوره ها، مأموریت ها بر مدار قانون بوده است. 

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از وظایف معاونت اجتماعی تبیین ماموریت های نیروی انتظامی برای افکار عمومی، رسانه های جمعی و... است، از مردم به عنوان سرمایه و پشتوانه ناجا نام برد و گفت: بالاترین اعتبار ناجا، اعتمادی است که مردم به این نیرو دارند. 

عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: باید این سرمایه بزرگ را حفظ و ارتقاء دهیم و این مهم توسط معاونت اجتماعی امکان پذیر است. 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا "انسان محور" در داخل سازمان و "اجتماعی محور" در برون سازمان است، افزود: ناجا یک سازمان انسان محور است یعنی بیش از آنکه به تجهیزات تکیه داشته باشیم به نیروی انسانی تکیه داریم و کارکنان و مأموران ما درپیشبرد اهداف نقش کلیدی دارند. 

نظرسنجی ها حکایت از علاقه بالای مردم به ناجا دارد
 

وی در ادامه با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته توسط برخی دستگاه های مسئول در خصوص عملکرد سازمان ها، عنوان کرد : براساس این نظرسنجی، میزان علاقه مردم به ناجا در سطح بالاست و نیروی انتظامی در این نظرسنجی در میان رتبه های برتر از دیدگاه مردمی قرار دارد. 

وی ادامه داد: برنامه های ناجا در دو محور ایجابی و سلبی پیش می رود و خدمات اجتماعی ناجا در سال های گذشته رو به افزایش بوده است که این رویکرد اجتماعی اثرات مثبتی نیز داشته است. 

سردار اشتری با بیان اینکه تمام اقدامات ناجا در راستای صیانت از جان، مال و ناموس مردم است ، افزود: افتخار ما این است که خدمتگزار مردم باشیم؛ ناجا از مردم جدا شدنی نیست و فلسفه وجودی این سازمان خدمت به مردم است و سند این ادعا شهدا و جانبازانی هستند که به پیشگاه خداوند و در راستای امنیت کشور تقدیم شده است. 

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با قدردانی از تعامل رسانه ها، خبرگزاری ها، روزنامه ها و رسانه ملی با ناجا، افزود: بخشی از برنامه های ناجا با کمک رسانه های جمعی ممکن است و رسانه ها می توانند با انعکاس اخبار و اطلاع رسانی به موقع در پیشبرد سیاست های ناجا موثر باشند.
 
وی عنوان کرد: افتخار ماست که بر مبنای احکام الهی و دین فعالیت می کنیم و براساس پیروی از تدابیر و منویات مقام معظم رهبری ،اقتدار توأم با عدالت و رأفت رویکرد ما است. 

سردار اشتری مطرح کرد: اقتدار ناجا برای هنجارشکنان و رأفت و عدالت برای مردم است.  
عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بهترین مدافع حقوق بشر و حقوق شهروندی است و رویکرد ناجا نیز دفاع از حقوق شهروندان است. 

وی تأکید کرد: قدردان مردم هستیم و برای خدمتگزاری به شهروندان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد. 

وی در ادامه اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه را برای کاهش جرایم موثر دانست و افزود: " پیشگیری اجتماعی " یکی از شعارها و اهداف ما است و این مهم با آموزش " و " فرهنگ سازی" محقق می شود. 

سردار اشتری تأکید کرد: ایده آل و هدف ما رسیدن به جامعه ای امن ، آرام که وقوع جرایم در آن در کمترین حد ممکن باشد. 

وی عنوان کرد: پیشبرد رویکرد "پیشگیرانه " ناجا توسط معاونت اجتماعی امکان پذیر است و در این راستا استفاده از ظرفیت خانواده ، مراکز آموزشی و دانشگاهی و ... مهم است. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هفته نیروی انتظامی و انعکاس عملکرد و خدمات ناجا به مردم گفت: تولیدات و برنامه های ناجا به ویژه در بخش تولید فیلم و سریال باید در راستای آموزش، اعتمادسازی و ارتقاء احساس امنیت باشد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *