ارائه خدمات نوین پستی با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی

14:24 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۳۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی با بیان اینکه این شرکت 17 هزار نقطه تماس شهری و روستایی در اختیار دارد، گفت: خدمات نوین پستی بر بستر شبکه ارتباطی به مردم ارائه می‌شود.
به گزارش حسین مهری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با اپراتور سوم کشور برای توسعه همکاری‌های متقابل افزود: اپراتور سوم تلفن همراه کشور خدمات ارتباطی مناسب با استفاده از دانش فناوری اطلاعات (آی تی) فراهم کرده است و شرکت پست با هدف تحقق عملی اقتصاد مقاومتی از این بستر برای ارائه خدمت خوب به مردم کشور بهره خواهد گرفت.

وی به گام‌های در دست اجرای شرکت پست برای ارائه خدمت به هموطنان ایرانی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود خدمات این شرکت با بهره گیری از روش‌های نوین فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی) توسعه یابد تا پست هوشمند به طور کامل اجرایی شود.

مهری با یادآوری این که شرکت پست 17 هزار نقطه تماس شهری و روستایی در اختیار دارد و می‌تواند خدمات قابل قبولی ارائه دهد، خاطر نشان کرد: اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال‌های گذشته از لحاظ زیرساخت و تعداد مشترکان شرایط بهتری ایجاد کرده و برنامه‌هایی برای توسعه همکاری مشترک در دستور کار دو طرف قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت پست به امضای تفاهمنامه با اپراتور سوم تلفن همراه اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌ها در چهار محور اصلی خواهد بود که از میان آنها سه محور مرتبط با فعالیت‌ها و خدماتی است که اپراتور سوم می‌تواند به شرکت پست ارائه دهد.

وی ادامه داد: شرکت پست در شش عنوان خدمات خود را به این اپراتور تلفن همراه کشور توسعه خواهد داد که از بین آنها می‌توان به به‌روزرسانی اطلاعات نشانی مشترکان با استفاده از بانک اطلاعاتی کد پستی که در اختیار شرکت پست قرار دارد، اشاره کرد.

مهری عنوان کرد: اکنون 45 میلیون و 300 هزار آدرس پستی شناسایی و به روز رسانی شده که در دو سال گذشته اطلاعات مربوط به آدرس پستی 100 درصد اماکن شهری و 60 درصد اماکن روستایی ثبت شده است و تا پایان شهریور ماه امسال 100 درصد نقاط روستایی نیز اطلاعات آنها به‌روزرسانی خواهد شد که در نهایت کل این اطلاعات در اختیار این اپراتور تلفن همراه قرار خواهد گرفت تا آدرس پستی‌ها اصلاح و به روز رسانی شود.

مدیرعامل شرکت پست از فراهم شدن امکان ارائه خدمات اپراتورسوم تلفن همراه با استفاده از دفاتر خدمات پستی خبر داد و افزود: علاوه بر ایجاد امکان استفاده الکترونیک از خدمات این اپراتور در باجه‌های پست این امکان وجود دارد فروش محصول‌های آن نیز در دفاتر پستی دنبال شود.

وی همکاری در انجام اطلاع رسانی‌های مربوط به شبکه کسب و کار را یکی از محورهای مورد توجه در تفاهمنامه همکاری برشمرد و عنوان کرد: شبکه پستی می‌تواند در بحث تبلیغات قوی ظاهر شده و بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار این اپراتور قرار دهد.

مهری استفاده از بناهای اختصاصی پست برای استقرار تجهیزات لازم اپراتور سوم تلفن همراه را یکی از سرفصل‌های همکاری دوجانبه عنوان کرد.

مجید صدری مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه کشور در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: لازم است در اقتصاد مقاومتی با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم که در این میان یکی از راه‌ها بهره‌گیری از خدمات شرکت پست است، اين شرکت در سطح کشور خدمات می‌دهد و می‌توان از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌های متقابل بهره برد.

وی در ادامه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مخابراتی و آی تی با هدف تسهیل در ارائه خدمات پستی را از جمله اهداف مورد نظر در تفاهمنامه مذکور عنوان کرد و افزود: لازم است در حوزه پست با بهره‌گیری از دنیای آی تی سرویس‌هایی در فضای مجازی ارائه شود. در این زمینه از شرکت پست خواسته‌ایم به زیرساخت‌های اپراتور سوم اعتماد کرده و از این فضا برای انجام امور خود بهره بگیرد.

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه از ارائه خدمات و محصول‌های ویژه این شرکت برای کارمندان و مدیران پستی خبر داد و گفت: خدمات مذکور باعث پیشرفت و به‌روزرسانی کارها خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *