رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مطبوعات ابزار مناسبی در جهت ارشاد جامعه است

14:42 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۳۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: مطبوعات ابزار مناسبی در جهت ارشاد جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.
مطبوعات ابزار مناسبی در جهت ارشاد جامعه استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: مطبوعات ابزار مناسبی در جهت ارشاد جامعه و امر به معروف و نهی از منکر  است.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی  در مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان گفت: همه تلاش ما بر پیشگیری از جرائم مطبوعاتی است ، چرا که وقت و هزینه کمتری در بر می گیرد ، از طرفی حیثیت افراد هم حفظ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخورد با جرائم ابتدا باید ارشادی برخورد شود و تا جایی که امکان دارد با مصالحه و سازش غائله ختم شود ولی اگر اینگونه نشد دستگاه قضایی وارد خواهد شد تا حق به حق دار برسد.

وی با تاکید بر مبحث مدارا در برخورد با مردم تصریح کرد : سخت گیری های بی مورد پیامد ها و تالی فاسد های زیادی در پی دارد که باید همواره مد نظر قرار گیرد اما باید توجه داشت که مدارا نباید به ترک حق بیانجامد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم مطبوعات و رسانه در جامعه اظهار داشت : مطبوعات می توانند نقایص را مستدل و مستند به مسئولین گوشزد کرده و راه حل های مناسب را نیز پیشنهاد دهند.

وی از جهل ، نا آگاهی ، عدم نظارت ، غرض ورزی ، منافع ، فشارها و ... به عنوان انگیزه ها و دلایل تخلفات مطبوعاتی یاد کرد و افزود : هیئت منصفه مطبوعات با رعایت انصاف ، عدالت و مدارا به قضات کمک خواهد کرد تا در مواقع لازم ، بهترین نتیجه حاصل شود.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های اعضای سابق تقدیر و اعضای جدید بعد از برگزاری مراسم تحلیف احکام خود را دریافت کردند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *