تعطیلی واحدهای صنفی در پی رکود و افزایش مالیات

5:15 - 07 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۳۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی گفت: رکود اقتصادی و مالیات های سنگین به تعطیلی برخی از واحدهای صنفی اشیاء قدیمی و صنایع دستی منجر شده است.
به گزارش سیدمحمد عبداللهی از انصراف ۱۰ درصد از فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی از ادامه فعالیت در بازار خبر داد و گفت: رکود شدید حاکم بر بازار موجب کناره گیری فروشندگان کهنه کارِ اشیاء قدیمی و صنایع دستی پس از ۳۰  سال فعالیت در بازار شده است.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی بزرگ این اتحادیه ،  افزود: تعیین مالیات های سنگین به همراه تشدید رکود اقتصادی، فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی را مجبور به انصراف از فعالیت در بازار کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی در عین حال تصریح کرد: تا زمانی که صنعت گردشگری در کشور فعال نشود، صنایع مرتبط با آن همچون فروش صنایع دستی وارد چرخه ی رونق نمی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه طی ۳۰ سال اخیر، نگرش و فرهنگ سازی قابل توجهی برای جذب گردشگر انجام نشده و همین مسئله به طور مستقیم روی حجم فروش اشیاء قدیمی و صنایع دستی تاثیر گذاشته است.

عبداللهی در خصوص وضعیت کسب و کار فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی نیز گفت: هم اکنون حجم فروش کاهش قابل توجهی پیدا کرده است چون مردم قدرت خرید و توان اقتصادی برای خرید اشیاء قدیمی و صنایع دستی ندارند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *