آمادگی صندوق ضمانت صادرات انگلیس برای همکاری با ایران

5:55 - 07 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۴۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون وزیر نفت با اشاره به تمایل شرکت‌های شل و بی پی برای سرمایه گذاری در ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات انگلیس آماده همکاری با ایران و پوشش بیمه‌ای است.
به گزارش ، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با لرد لامونت نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران و رئیس اتاق بازرگانی انگلیس-ایران و هیئت همراه، درباره محوره مذاکرات دو طرف، گفت:‌ در این دیدار در خصوص همکاری صندوق ضمانت صادرات انگلیس با ایران وکاهش ریسک سرمایه گذاری در سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD) به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت افزود: طرف انگلیسی در این دیدار اعلام کرد که صندوق ضمانت صادرات انگلیس ( UKEF) آماده همکاری با ایران بوده و بودجه ای را برای پوشش بیمه ای اختصاص داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این دیدار گفته شد که شرکتهای شل و بی پی به دنبال سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های ایران هستند، ضمن اینکه انگلیس آماده همکاری با ایران است.

زمانی نیا با اشاره به دیدار نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس با مسئولان بانک مرکزی پیش از دیدار با وی، خاطرنشان کرد: در این دیدار گفتگوهایی برای برطرف کردن مشکلات بانکی انجام شد و هماهنگی هایی برای برطرف شدن این مشکلات انجام گرفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *