وقتی طرحی را مطرح می کنیم حتما از روی فهم است

0:10 - 07 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۴۹۸
رییس شورای شهر تهران، گفت: وقتی بحث خروج ایستگاه راه آهن از تهران را مطرح کردیم به طور حتم تاکید داشتیم که باید در این زمینه مطالعاتی انجام شود . زیرا اعتقاد داریم وقتی طرحی را مطرح می کنیم از روی فهم مان این مساله را عنوان می کنیم.
به گزارش گروه جامعه ،مهدی چمران با تاکید بر اینکه راه آهن بایداستاندارد باشد و منجر به ایجاد آلودگی در شهر نشود، تصریح کرد: راه آهن استاندارد حتی می تواند از آلودگی ها بکاهد اما خطوط راه آهن کنونی تهران این ویژگی را ندارد.
 
وی با بیان اینکه براساس نظر شخصی من تهران حتی می تواند 3 ایستگاه راه آهن در غرب، جنوب و شرق داشته باشد، خاطرنشان کرد: پیش شرط تمامی این ایستگاه ها وجود شاخص های استاندارد است. همانطور که در تمام کشورهای دنیا نیز ایستگاه های راه آهن در دل شهرها وجود دارد اما با قطارهای برقی کار می کند .
 
چمران ادامه داد: چنین ایستگاه های استانداردی می تواند هم از میزان آلودگی ها بکاهد و هم همانند خطوط مترو با کمترین میزان آلودگی ها در زیر زمین حرکت کند اما در شرایط کنونی وضعیت قطارهای ایستگاه راه آهن اینگونه نیست.
 
رییس شورای شهر با بیان اینکه تا زمانی که طرحی در این رابطه نهایی نشود خروج راه آهن از تهران اجرایی نمی شود، افزود: راه آهن کنونی منفعتی برای شهر ندارد.

گفتنی است وزیر راه پیش از این اعلام کرده بود "ایده خروج ایستگاه قطار از شهر ناپخته و خام است و برخی این مساله را متوجه نمی شوند و اگر متوجه می شدند می فهمیدن که ایستگاه قطار مرکز تبادل های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است."
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *