لاریجانی: با اهرم فشار نمی توان حقوق ملت ها را پایمال كرد

20:54 - 06 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۵۱۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه سیاست جمهوری اسلامی ایران، دفاع از حقوق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای بوده است، تصریح كرد: با اهرم فشار نمی توان حقوق ملت ها را پایمال كرد.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلسین اروگوئه افزود : دفاع ایران از دستاوردهای صلح آمیز هسته ای الگویی را پایه ریزی كرد كه دیگر نتوانند در مقابل سایر كشورها برای دسترسی به این حق مسلم مانع تراشی كنند.

وی با اشاره به روند مذاكرات هسته ای، درخصوص اجرای تعهدات طرف مقابل گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این اساس بوده كه از حقوق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع كند و نگذارد كه با استفاده از اهرم فشار این حق را از ما بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با حمایت از گسترش روابط اقتصادی و تجاری با كشور اروگوئه تصریح كرد: شناخت تجار ایران و اروگوئه از دستاوردها و زمینه های تجارت متقابل می تواند به تسهیل این روابط كمك كند و دسترسی به بازارهای یكدیگر را امكانپذیر سازد، هر چند كه این روابط از قبل میان دو كشور وجود داشته است.

لاریجانی در پایان با اشاره به بحران های موجود در خاورمیانه كه اثرات آن دامنگیر كشورهای اروپایی هم شده است، خاطرنشان كرد: همه كشورهای جهان باید از ظرفیت های بین المللی خود برای بازگرداندن امنیت به این كشورها استفاده نمایند تا بتوان جلوی معضل تروریسم و در پی آن گسترش مهاجرت به سایر كشورها بالاخص اروپا را گرفت.

**سندیك: باید از روند دموكراسی در كشورها حمایت كرد

رائول سندیك معاون رئیس جمهور اروگوئه اظهار داشت: هر دو كشور ایران و اروگوئه در منطقه بحران خیزی قرار دارند ولی نوع بحران در این دو منطقه متفاوت است.

وی تصریح كرد: خاورمیانه درگیر گروه های تروریستی است و در منطقه ما یك نوع بحران اقتصادی شكل گرفته كه قطعاً سیاست مشخصی پشت سر این قضیه وجود دارد زیرا ما در اوایل قرن 21 تا چندین سال قبل با فروش محصولات كشاورزی و دامپروری توانسته بودیم به استقلال رسیده و در جایگاه اقتصادی مناسبی قرار بگیریم ولی با كاهش شدید قیمت محصولات كشاورزی در چند سال اخیر این جایگاه را از دست دادیم.

رئیس مجلسین اروگوئه تصریح كرد: ما باید از روند دموكراسی در كشورها حمایت كنیم و با تقویت قانون و با مشروعیت بخشی برای دولت و زمامداران كشورهایمان، از ایجاد هرج و مرج جلوگیری كنیم تا ملت هایمان در رفاه و آسایش زندگی كنند.

سندیك ضمن تبریك به ایران به جهت توافقات هسته ای خاطرنشان كرد: ایران توانست با اقتدار بحران ها و تحریم ها را پشت سر بگذارد و از حقوق مسلم ملت خود دفاع كند و این دستاورد با آن دلیل بود كه كشور ایران وابستگی خود به نفت را كاهش داده بود.

معاون رئیس جمهور اروگوئه در پایان خواستار تبادل نفت با محصولات كشاورزی و دامپروری اروگوئه و توسعه روابط تجاری با ایران شد. 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *