آماده باش محیط زیست برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل های تهران/ محیطبانان مستقر شدند

0:10 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۳۷۶
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از آماده باش کامل فرمانداری، ادارات منابع طبیعی و محیط زیست برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع پایتخت خبر داد.
آماده باش محیط زیست برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل های تهران/ محیطبانان مستقر شدندبه گزارش گروه جامعه ،محمد حسین بازگیرگفت: با توجه به افزایش دمای هوا احتمال ایجاد حریق برای مراتع و جنگل های پایتخت وجود دارد که به همین منظور جلساتی با فرمانداری و منابع طبیعی برگزار کردیم تا از خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر افزود: بارندگی های امسال موجب شده تا پوشش های گیاهی مراتع در حد مناسبی باشد و این افزایش پوشش گیاهی در حال حاضر زمینه مناسبی برای ایجاد حریق در ارتفاعات و پارکهای ملی تهران است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد:‌ در سیستم های مرتعی و جنگلی زمان بسیار مهم است به همین منظور مهمترین اصل برای جلوگیری از خسارتهای جبران ناپذیر هدر رفت زمان است.

بازگیر در پایان گفت: گشت های مشترکی با نیروهای منابع طبیعی طراحی و هماهنگ شده است و در حال حاضر 40 محیط‌بان در پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار برای جلوگیری از خطرات احتمالی مستقر هستند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *