سود قاچاقچیان در وقت اضافه مسئولان / برخورد با قاچاق از حرف تا عمل

8:00 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۳۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در حالی که مسئولان وعده برخورد جدی با معضل قاچاق را داده اند ،این روزها قاچاقچیان در وقت اضافه ای که مسئولان به آنها داده اند در حال پر کردن جیب خود هستند.
سود قاچاقچیان در وقت اضافه مسئولان / برخورد با قاچاق از حرف تا عملبه گزارش،چند سالی می شود که اقتصاد ایران شاهد جولان قاچاقچیان است و این روزها آن قدر جای پای قاچاق در کشور محکم شده است که ریشه کن کردن این معضل با مشکلات بسیاری همراه است.

سال ها است که مسئولان دم از برخورد جدی با قاچاق و قاچاقچیان می دهند و هر روز بر روی کاغذ طرح های بسیاری را مطرح می کنند اما در عمل هنوز شاهد جولان کالاهای قاچاق در کشور هستیم و حتی در ویترین مغازه ها کالاهایی خودنمایی می کنند که وارداتشان به کشو ممنوع است اما موضوع وقتی جالب می شود که با وجود این که واردات این کالاها به کشور ممنوع است اما با فروش آن در مغازه های سطح شهر برخورد نمی شود.

این روزهاکوچه مروی ،کوچه معروف بازار که در آن لوازم آرایشی و مواد خوراکی عرضه می شود رنگ و بوی دیگری گرفته است.در یک طرف فروشندگانی هستند که با شنیدن زمزمه برخورد با کالای قاچاق از امروز چوب حراج به کالاهای خود زده و در یک طرف دیگر خریدارانی هستند که ذوق زده از این حراج 80 درصدی با ولع اقدام به خرید کالا می کنند غافل از این که این همه تخفیف به چه دلیلی است.

یکی از کسبه  درگفت ‌و گو با خبرنگار میزان گفت:با توجه به این که اعلام شده همه کالاهای قاچاق جمع می شود کسبه در پی این هستند که اجناس خود را با حداقل سود به فروش برسانند تا ضرر کمتری متحمل شوند.وی  ادامه داد: بسیاری از کسبه این بخش کالاهای خود را با تخفیف ویژه به مشتریان عرضه می کنند.

یکی از خریداران که از تخفیف 50 درصدی بسیار خوشحال است می گوید: باید برای خرید این اقلام در دیگر مناطق تهران هزینه چند برابری پرداخت در حالیکه بسیاری از کالاها را می توان در این منطقه و به خصوص در این روزها با تخیف 80 درصدی تهیه کرد.

به گزارش میزان شنیده ها حاکی از آن است که از ابتدای این هفته  با عرضه کالاهای قاچاق در این منطقه برخورد می شود و همین امر موجب شده تا فروشندگان کالاهایی که حتی مبدا واردات آن و مسیر آن مشخص نیست را با تخفیف ویژه به مردم عرضه کنند.

نکته قابل توجه این است که اگر قرار است با کالاهای قاچاق برخورد جدی شود تا مصرف کننده کمتر زیان ببیند چرا با امروز و فردا کردن مسئولان اجازه می دهند تا سود بیشتری به جیب این دلالان عمر برود  ،چرا که با همین تخفیف های چشمگیر قاچاق چی سود می برد و راه دیگری برای عرضه کالای قاچاق میابد.

 انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *