چرایی تفاوت دمای هوای اعلامی هواشناسی با دما سنج خودروها/ گرما چه زمانی منجر به تعطیلی ادارات می شود

11:16 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۶۰۵
دمای هوای اعلامی از سوی سازمان هواشناسی و دما سنج خودروها متفاوت بوده و در بسیاری از مواقع عدد اعلامی دما سنج ها بیشتر است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، با آغاز فصل گرما، بحث دمای واقعی هوا بیش از پیش مطرح می شود و اینکه چرا دمای اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی با عددی که دما سنج خودروها نمایش می دهند متفاوت است به سوالی جدی برای شهروندان تبدیل می شود.

در برخی از استان های کشور دمای هوا به بیش از 50 درجه نیز می رسد و بر اساس دستورالعملی مشخص، در صورتی که دمای هوا چند روز متوالی بالای 50 درجه سانتی گراد باشد ادارات نیز باید تعطیل شوند.

در این رابطه اما، شاید این تعطیلی برای معدود دفعاتی رخ داده باشد و کارمندان و در سایر موارد، کارگران در دمای بالای 50 درجه نیز در محل کار خود حاضر شده اند.

بر اساس ماده 7 قانون نحوه جلوگيری از آلودگی هوا، در مواقعی كه شرايط هوا بحرانی می ‌شود، وضعیت گزارش داده شده و پس از آن برای تعطیلی تصمیم گرفته می شود.

در همین خصوص، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار توضیحاتی را در رابطه با دمای اعلامی از سوی سازمان هواشناسی مطرح کرد.

وی در این ارتباط گفت: دمای هوای اعلامی از سوی سازمان هواشناسی بر اساس سنجش هوا در ایستگاه های مشخصی صورت می گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: ایستگاه های هواشناسی در سایه قرار گرفته و عدد اعلامی، عددی است که در سایه محاسبه شده است.

گودرزی با اشاره به دلیل اختلاف دمای هوای اعلامی از سوی سازمان هواشناسی و دما سنج خودروها اظهارکرد: دما سنج خودروها دمای هوا در شرایط کاملا آفتابی را محاسبه کرده و دلیل اختلاف نیز می تواند همین موضوع باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *