گزارش رئیس سازمان پدافند غیرعامل درخصوص بیوتروریسم/ بررسی ترور بیولوژیک مرحوم دادمان و طالب‌زاده

12:08 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۶۲۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست امروز تأکید کرد که مواردی از قبیل مرحوم دادمان و طالب زاده را نیز در دست بررسی داریم و کلیه اسناد و مدارک پزشکی آنها در حال رسیدگی است.
گزارش رئیس سازمان پدافند غیرعامل درخصوص بیوتروریسم/ بررسی ترور بیولوژیک مرحوم دادمان و طالب‌زادهبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: در ابتدای جلسه مسائل جاری مورد بحث قرار گرفت و بنابر این شد بیانیه ای مبنی بر محکومیت اقدام فرانسه در ارتباط با قرار دادن امکانات و فضا به سازمان تروریستی منافقین از طرف کمیسیون صادر شود.

نماینده مردم ورامین درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه با بررسی شرایط شرق کشور و نقشی که پاکستان می تواند در تامین امنیت منطقه ایجاد کند، بنابر این گردید جلسه ای ویژه جهت بررسی موضوع در کمیسیون با حضور مسئولان ذی ربط تشکیل شود.

وی با اشاره به حضور سردار جلالی در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی پدیده بیوتروریسم، گفت: در نشست امروز سردار جلالی تأکید کرد که بیوتروریسم یکی از ابعاد تهدیدات زیستی محسوب می شود که با دستکاری انسان عملیاتی می شود و به یک سلاح تبدیل می شود. سلاح بیولوژیک در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد. سلاح بیولوژیکی هدفمند به کار گرفته می شود و مسئولان و شخصیت ها هدف قرار می گیرند، بدون اینکه کسی مسئولیت آن را بپذیرد و یا ممکن است در بُعد وسیع از آن بهره گیری شود و به جنگ بیولوژیک تبدیل شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت که نکته مهم این است که در تشخیص بیوتروریست، قدرت تشخیص آزمایشگاهی کشور مهم است و  دشمن آن را اعلام نمی کند. بنابراین حفاظت بیوتروریسم ضرورت اجتناب ناپذیر است به ویژه برای مدیران ارشد و مسئولان نظام که همیشه در معرض تهدید قرار دارند. کلیه مدیران و مسئولان باید مراقب باشند و نظارت ایمنی و حفاظت بیوتروریسم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: سردار جلالی در ادامه گفت مواردی از قبیل مرحوم دادمان و طالب زاده را نیز در دست بررسی داریم و کلیه اسناد و مدارک پزشکی آنها را تحت بررسی داریم تا به نتایج قطعی برسیم.

نقوی حسینی گفت: سردار جلالی در پایان مطالب، توصیه های مهمی را داشتند به ویژه ضرورت تبیین موضوع بیوتروریسم و رعایت نکات حفاظت بیوتروریسم از طرف مسئولان و مدیران ارشد که مورد هدف هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *