علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!+ عکس

20:50 - 06 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۴۲۷
اختتامیه جشنواره نخستین جشنواره فیلم «سلامت» با حضور وزیر بهداشت، هنرمندان و استقبال گسترده مردم در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم «سلامت» شامگاه 6 شهریور ماه در محل سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پرشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم که احسان علیخانی اجرای آن را بر عهده داشت، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش حضور داشت. علاوه بر آن اختتامیه فیلم سلامت با استقبال و حضور هنرمندانی همچون فریدون جیرانی، رامبد جوان، پوران درخشنده، فرشته طائرپور، منوچهر هادی، سحر دولتشاهی، فواد صفاریان، علیرضا زرین دست، شقابق دهقان، رضا درمیشیان، هومن کیایی، شهرام مکری، مجید برزگر و فرزاد حسنی حضور داشتند.

علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!

احسان علیخانی در ابتدای برنامه از حضور جمعیت چند برابر ظرفیت سالن، ابراز تعجب کرد و گفت: بعید می دانم که در جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی صورت بگیرد.

پس از آن دکتر داروغه زاده دبیر جشنواره به روی سن دعوت شده و با تشکر از حضور هنرمندان و حضار و با بیان شعار جشنواره افزود: ما در این جشنواره که دوره اول خود را سپری می کند سعی داشتیم از رفتارهای نمایشی جلوگیری کرده و بیشتر به معانی مورد نظر خود بپردازیم.این جشنواره با شعار «جوان نمی توان ماند اما سالم چرا» کار خود را آغاز نموده و سعی کرده تا به حوزه سلامت که سال ها مغفول مانده نگاهی تازه بیندازیم.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دعوت علیخانی به روی سن آمده و با امید به استمرار این جشنواره گفت: امیداوریم جشنواره فیلم سلامت در سال ها بعد و دولت های دیگر استمرار داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید باهنر و داوود رشیدی گفت: از عزیزانی که هر یک به نوعی در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند، سپاسگذارم .امیدوارم این جشنواره برای اقدامات بهتر و برجسته تر طلیعه ای باشد. این جشنواره باید در همه دولت های آینده استمرار داشته باشد. زیرا هیچ راهی برای پیشرفت به جز آگاهی وجود ندارد. همه بیماری ها در حوزه سیاسی، اقتصادی اجتماعی به اعتقاد ما پزشکان ناشی از بیماری های جسمانی است. امیدوارم در سال های آینده شاهد نقش آفرینی بیش از پیش هنرمندان در حوزه سلامت باشیم و امیدوارم همه به فکر سلامت خود باشیم.

علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!

همچنین در ادامه این برنامه از پوران درخشنده کارگردان سینما تقدیر شد. درخشنده پس از دریافت تندیس خود با تشکر از اقدام صورت گرفته گفت: نمی دانید که چقدر از بودن در اینجا خوشحالم و این که این جایزه را هرچه که نام دارد، از وزیر بهداشت دریافت می کنم
. مدت ها به این فکر می کردم که با حضور وزیر بهداشت اتفاقات خوبی برای مردم از بیمه و درمان گرفته تا سلامت شان اتفاق افتاده است. ایشان در زمینه سلامت خود شخصا وارد می شوند و جشنواره فیلم سلامت بسیار به جا و خوب کار خود را آغاز کرده است. زیرا ما به فرهنگسازی نیاز داریم. این جشنواره از این نظر مهم است که با سلامت جسم و روان همه سر و کار دارد و این باعث خوشحالی من شود.

وی ادامه داد: وقتی صحبت های آقای داروغه زاده را برای حمایت از فیلم های حوزه سلامت شنیدم، خوشحال شدم. زیرا تا زمانی که فیم ساخته نشود ره به جایی نخواهیم برد. زیرا جامعه اکنون ما نیازمند فیلمسازی درباره سلامت روان است. ما باید بتوانیم مشکلات جامعه را ریشه یابی کرده و به تابوها نزدیک شده و از دردها سخن بگوییممن مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه ای دارند و امیدوارم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم.

تقدیر از رامبد جوان بخش دیگری از این اختتامیه بود، وی بعد از دریافت تندیس خود به پشت میکروفون رفته و سلام و علیکی بر سبک خندوانه با حاضران داشت و به جامعه پزشکی کشور سلام داد.

علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!

وی افزود: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود! این یک متلک نیست و آرزوی قبلی ام هست.

جوان با بیان این که خندوانه حاصل تلاش افراد زیادی است و او به عنوان نماینده جوایزی را از رویدادهای مختلف دریافت می کند، از سید علی احمدی تهیه کننده و محمود کریمی گوینده برنامه اش دعوت کرد روی سن بیایند.

جوان خطاب به دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: خندوانه تلاش کرد بر حال عمومی مردم اثر بگذارد. من بارها از شما خواهش کردم تا به برنامه خندوانه بیایید. شما با یک شب حضور در خندوانه می توانید از خیلی از هزینه ها جلوگیری کنید. شک نکنید من کاری نخواهم کرد که شان شما در برنامه از بین برود.

علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!

مجری برنامه خندوانه ادامه داد: من آنقدر تربیت شده ام که بدانم چطور باید با یک وزیر در برنامه صحبت کنم. مردم این برنامه را با اعتماد تماشا می کنند و حضور شما در این برنامه بسیار تاثیرگذار است. ما مردم ایران بسیار محجوبیم و نیاز به کمی ناز کشیدن داریم وگرنه دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت
.

مجری «خندوانه» همچنین از وزیر بهداشت خواست تا یک عکس سلفی با جمعیت بگیرند.

در ادامه برنامه منتخبین جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند، بر اساس این انتخاب آثار در بخش های زیر برترین های خود را شناختند.

علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس کیارستمی هم اینجا بود!

برگزیدگان بخش فیلم های تلویزیونی (تله فیلم )

جایزه اول و تندیس این بخش به فیروزه سیاه به کارگردانی رضا بهشتی اهدا شد.

جایزه دوم و تندیس این بخش به حتی اگر شب باشد از سمانه نامدار ( فیلمنامه ) منیر قیدی ( کارگردان ) رسید.

جایزه سوم و تندیس این بخش به نامه های خیس از مرجان اشرفی زاده(کارگردان)/ ناهید دل آگاه (تهیه کننده) رسید.

جایزه ویژه هیئت داوران و لوح زرین این بخش به بازیگران فیلم فیروزه سیاه، مهران احمدی – آشا محرابی – بازیگر کودک اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران و لوح زرین نیز برای فیلم نامه های فیروزه سیاه و نیلا زنده است به فدیا نورالهیان اهدا شد.

برگزیدگان بخش نماهنگ و تیزر جشنواره سلامت

اثر برگزیده بخش نماهنگ و تندیس این بخش به الف به کارگردانی پوریا دایلر تعلق گرفت.

همچنین اثر برگزیده بخش تیزر و تندیس این بخش به تیزر رضا از شیوا رستگار و فرزاد بیان اهدا شد.

همچنین در این بخش به مجموعه تیزرهای سرطان از محمدفوادصفاریان پور تندیس جشنواره اهدا شد.

برگزیدگان بخش سینمایی جشنواره سلامت

لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت بازنمایی ورابط نامناسب بر سلامت جوانان ، واکاوی ریشه های خشونت و ترویج بخشش به جای خشونت به رضا درمیشیان برای فیلم لانتوری اهدا شد.

همچنین لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت ترویج امید بشی و جلب حمایت جامعه نسبت هب اقشار کم توان امکان پذیری توانمندی سازی جامعه به منوچهر محمدی و مازیار میری تهیه کننده و کارگردان فیلم حوزه نقاشی تعلق گرفت.

لوح زرین و جایزه نقدی ویژه هیات داوران به جهت واکاوی ریشه های توزیع قدرت در نهاد خانواده و ضرورت برخورداری از عزت نفس و جرات مندی و ترویج روحیه مشارکت در مراقبت از بیمار به بهنام بهزادی برای فیلم وارونگی اهدا شد.

بخش انیمیشن دانشجویی

جایزه بهترین فیلم و تندیس این بخش تعلق "سفید جامه و تب طبابت" به کارگردانی فرناز دلاوری تعلق گرفت.

بخش نماهنگ و تیزر دانشجویی

تندیس و جایزه این بخش ب "اکسیر سلامت" به کارگردانی آرزو دهقانی اهدا شد.

بهترین فیلم کوتاه داستانی دانشجویی

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم مثبت زندگی به کارگردانی فرناز قانونی تعلق گرفت.

همچنین جایزه نفردوم و لوح زرین این بخش ازجنس رویا به کارگردانی سید علی مسدد اهدا شد.

در این بخش از فیلم "عکسها افسرده اند" به کارگردانی مهدی زندپور و فیلم ریتالین به کارگردانی پانته آ گرداب تقدیر و لوح زرین به این اثر تعلق گرفت.

بخش مستند دانشجویی

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم راه غریب به کارگردانی علیرضا کاظمیان بابلی اهدا شد.

همچنین جایزه دوم و لوح زرین این بخش به فیلم این فوتبال روهمه می برن به کارگردانی محمدمبین مرادی و ارشیا رزدوئی تعلق گرفت.

جایزه سوم و لوح زرین این بخش به شابو به کارگردانی" عارف اصل شرهانی اهدا شد.

برگزیدگان بخش کوتاه داستانی جشنواره فیلم سلامت

در این بخش تندیس و جایزه اول به فیلم آوا به کارگردانی سهند کبیری رسید.

همچنین جایزه دوم و تندیس این بخش به فیلم دوچرخه ها، پدرها، سیگار ها به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد اهدا شد.

جایزه سوم و تندیس این بخش نیز به صورت مشترک هستی از کمال پرناک و فردا صبح از محمد نجاریان اهدا شد.

برگزیدگان بخش مستند جشنواره سلامت

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم پدر، مادر، علی، رضا و من از هانیه یوسفیان اهدا شد.

جایزه دوم و تندیس این بخش به چند شاخه گل مریم از محمد قاسم پور تعلق گرفت.

همچنین جایزه سوم و تندیس این بخش به صورت مشترک به فرشته ای روی شانه راست من از آزاده بیزارگیتی و چنگار (محسن علیخانی: تندیس ) اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فیلم این یک جسد نیست از غلامرضا حیدری: لوح زرین اهدا شد.

برگزیدگان بخش برنامه های تلویزیونی نخستین جشنواره فیلم سلامت

جایزه اول و تندیس این بخش به مجموعه برنامه اکسیر از مصطفی شریفی رسید.

جایزه دوم و تندیس نیز به میان برنامه های دکتر سلام از رضا یوسفی محله اهدا شد.

جایزه سوم و تندیس این بخش به مستند یک منهای دو از سید ابراهیم عمادی اهدا شد
.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *