گلبدین حکمتیار با اشاره امریکا به روند "صلح افغانستان" پیوسته است

17:12 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۴۳۴
نماینده مردم قندهار افغانستان در مجلس نمایندگان اعلام کرد که "گلبدین حکمتیار" با اشاره آمریکا به روند صلح پیوسته و "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان نیز این توافق نامه را برای تضعیف رقبای سیاسی خود امضاء کرده است.
گلبدین حکمتیار با اشاره امریکا به روند به گزارش سرویس بین الملل شکیبا هاشمی روز شنبه درنشست علنی مجلس اعلام کرد که با وجود این توافق نامه، انتحار، انفجار و کشتار نیروهای امنیتی و مردم افغانستان ادامه دارد و از جنگ در این کشور کاسته نشده است.

وی گفت: اگر گلبدین حکمتیار به روند صلح پیوسته باید دست از کشتار مردم و جنگ در افغانستان بردارد.

راضیه منگل یکی دیگر از نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به اظهارات نماینده ارزگان گفت که گلبدین حکمتیار یک شخصیت مهم جهادی است و به فرمایش آمریکا صلح نکرده است.

وی امضای توافق نامه با حزب اسلامی را دستاورد بزرگ دولت وحدت ملی افغانستان خواند.
ریحانه آزاد نماینده مردم ارزگان در واکنش به دادن مصئونیت قضایی به «گلبدین حکمتیار» گفت: دولت حق ندارد که جرم کسی را ببخشد و به تروریست های بین المللی مصونیت قضایی بدهد.

شماری دیگر ازنمایندگان در نشست امروز مجلس افغانستان از امضای توافق نامه صلح با حزب اسلامی حمایت کردند و گفتند: مردم افغانستان باید از برقراری صلح در چارچوب قانون استقبال کنند و گروه طالبان نیز باید از حزب اسلامی بیاموزد و به روند صلح بپیوندد.

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در پایان از امضای توافق نامه صلح دولت با حزب اسلامی حمایت کرد و گفت: صلح خواست مردم و نیاز اساسی افغان ها بود که بعد از 2 سال تلاش ،این توافق نامه بین حزب اسلامی و دولت افغانستان امضاء شد.

وی امضای این توافق نامه را به نمایندگان مردم تبریک گفت و از دولت و حزب اسلامی خواست که بخاطر مصالح کشور به بندهای توافق نامه صلح پای بند بمانند.

وی به اعضای مجلس نمایندگان افغانستان توصیه کرد که در مجلس از حاشیه زدن و ایجاد تردید در باره امضای توافق نامه خودداری کنند و از دیگر مخالفان مسلح دولت افغانستان نیز خواست که به روند صلح بپیوندند تا به گفته وی خود را از دست اطلاعات کشورهای منطقه نجات دهند.

پس ازحدود دو سال گفت وگو و نشست های مشترک میان نمایندگان دولت افغانستان و حزب اسلامی این کشور به رهبری گلبدین حکمتیار، روز پنجشنبه هفته گذشته توافق نامه صلح در سه فصل و 25 ماده به امضای طرفین رسید.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *